هزینه‌های فزاینده ساخت بازی‌ها باعث مرگ فرنچایز Saints Row شد

شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
کاراکترهای اصلی ریبوت Saints Row در پوستر این بازی
مدیرعامل شرکت Saber Interactive هزینه‌های فزاینده توسعه بازی‌ها را دلیل اصلی مرگ فرنچایز Saints Row می‌داند.
تبلیغات

متیو کارچ، مدیرعامل شرکت سیبر اینتراکتیو معتقد است فرنچایز Saints Row به دلیل عدم توجیه اقتصادی بازی‌هایی از این دست، دیگر آینده‌ای نخواهد داشت. کارچ در گفتگو با استفن توتیلو از رسانه Game File، درباره افزایش هزینه‌های ساخت بازی صحبت کرد و توضیح داد چرا دیگر شاهد بازی‌هایی با بودجه‌ای مشابه Saints Row محصول سال ۲۰۲۲ نخواهیم بود.

به نقل از Gamingbolt، کارچ با اشاره به مجموعه بازی‌های Saints Row گفت: «این بازی‌ها با توجه به ماهیتشان بسیار گران بودند. سازندگان تصور روشنی از محصول نهایی نداشتند و فاقد جهت‌گیری مشخص بودند. چنین وضعیتی نمی‌توانست ادامه یابد. حال با وجود آن شکست بزرگ، چه کسی حاضر است بازی بعدی آن‌ها را تأمین مالی کند؟»

برای درک بهتر موضوع، مجموعه Saints Row در طول تاریخ خود چندین بار دستخوش تغییرات اساسی شده است. این مجموعه که در ابتدا به‌عنوان یک بازی جنایی در سبک GTA: San Andreas آغاز به کار کرد، با انتشار نسخه سوم به بازی‌ای تبدیل شد که تمرکز بیشتری بر سرگرم کردن بازیکن با موقعیت‌های عجیب و غریب داشت.

بازی Saints Row 4 حتی فراتر رفت و عملا به یک بازی ابرقهرمانی تبدیل شد که در آن بازیکنان به قدرت‌های فوق‌العاده‌ای دسترسی داشتند و می‌توانستند با آن‌ها به مقابله با حمله بیگانگان بپردازند. نسخه ۲۰۲۲ بازی تلاشی برای بازگشت به ریشه‌ها بود و سعی داشت حد واسطی میان قسمت اول Saints Row و بازی Saints Row The Third باشد.

کارچ همچنین اظهار داشت که سطح سرمایه‌گذاری لازم برای بازی Saints Row به بازگشت سرمایه متناسب منجر نشد. او گفت اگرچه حفظ استودیوی Volition می‌توانست مطلوب باشد، اما از نظر مالی امکان‌پذیر نبود.

مدیرعامل سیبر اینتراکتیو افزود: «در دنیای ایده‌آل، خوب است همه شغل داشته باشند. اما وقتی بازی‌هایی با بودجه ۹ رقمی، درآمدی ۸ رقمی تولید می‌کنند، سرنوشت بسیاری از توسعه‌دهندگان به خطر می‌افتد.»

او ادامه داد: «دوران سرمایه‌گذاری‌های کلان در بازی‌ها، به جز شاید در مواردی مثل GTA، به پایان رسیده است. این صنعت باید بالغ شود. در غیر این صورت، کل کسب و کار به خطر می‌افتد. متأسفانه، این به معنای تعدیل نیرو خواهد بود.»

اگرچه در سال ۲۰۲۲ تلاش شد تا فرنچایز Saints Row با یک ریبوت احیا شود، اما این اثر از نظر مالی با شکست مواجه شد. در ماه مه ۲۰۲۴، گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد تنها ۱.۷ میلیون نسخه از Saints Row (2022) به فروش رسیده است. عملکرد ضعیف این بازی در میان آشفتگی عمومی Embracer Group، د‌رنهایت منجر به تعطیلی استودیو Volition در سال ۲۰۲۳ شد.

استودیو Volition در بیانیه‌ای در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد: «در ماه ژوئن گذشته، گروه امبریسر از یک برنامه تجدید ساختار برای تقویت شرکت و حفظ جایگاه خود به عنوان یکی از پیشگامان صنعت بازی‌های ویدیویی خبر داد. به عنوان بخشی از این برنامه، آن‌ها اهداف استراتژیک و عملیاتی را ارزیابی کردند و تصمیم دشوار تعطیلی فوری Volition را گرفتند.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات