سازنده Astro Bot: ساخت بازی‌های کوچک ایرادی ندارد

شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
شخصیت‌های نمادین تاریخ پلی استیشن در قامت ربات‌های بازی Astro Bot
نیکولاس دوست از مزایای بازی‌های کوچک‌تر برای تیم‌های توسعه و همچنین مخاطبانی که فهرست بلندبالایی از بازی‌های ناتمام دارند، سخن گفت.
تبلیغات

استودیو Team Asobi به لطف بازی پلتفرمر Astro Bot، موفقیت چشمگیری کسب کرده است. حالا نیکولاس دوست، مدیر استودیو در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) سال ۲۰۲۵ درباره اینکه چگونه مقیاس کوچک‌تر Astro Bot در مقایسه با اکثر بازی‌های AAA، به نفع این بازی تمام شده و چرا استودیوهای بیشتری باید با ساخت بازی‌های کوچک‌تر موافق باشند، صحبت کرد.

به نقل از Gamingbolt، دوست در سخنرانی خود در GDC اشاره کرد که مخاطبان بازی‌ها در عصر حاضر معمولا فهرست انباشته‌ای از بازی‌های ناتمام دارند. به لطف گسترش توزیع دیجیتال در دهه گذشته و تخفیف‌های چشمگیر ارائه شده توسط پلتفرم‌هایی مانند استیم یا هامبل باندل، بازیکنان تمایل به خرید چندین بازی دارند که بلافاصله برای اتمام آن‌ها عجله نمی‌کنند. این مسئله فضای کمی برای بازی‌های جدید بزرگ‌تر باقی می‌گذارد، اما بازی‌های کوچک‌تر احتمالا شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطب دارند.

دوست همچنین درباره مزایای ساخت بازی‌های کوچک‌تر برای توسعه‌دهندگان صحبت کرد. از آنجایی‌که دامنه کار در توسعه این بازی‌ها چندان گسترده نیست، توسعه‌دهندگان کنترل بیشتری بر آنچه می‌سازند و نحوه ساخت آن دارند. به این ترتیب، ساخت بازی‌های کوچک‌تر و فشرده‌تر هم به نفع مشتریان و هم به نفع توسعه‌دهندگان است.

دوست گفت: «از ابتدا، ما با این ذهنیت بودیم که ساخت یک بازی فشرده ایرادی ندارد. ساخت یک بازی کوچک اشکالی ندارد. برای ما، این یعنی چیزی با مقیاسی می‌سازیم که می‌توانیم به‌طور کامل کنترلش کنیم. این از دیدگاه توسعه است. اما نه فقط این. برای بازیکنان، همه می‌دانیم که بازیکنان امروزی فهرستی از بازی‌های ناتمام دارند و نمی‌توانند بازی‌هایشان را به اتمام برسانند، بنابراین چشم‌انداز بازی‌ای که واقعا می‌توان آن را تمام کرد، استدلالی بسیار قانع‌کننده است.»

براساس این رویکرد، Astro Bot بازی فوق‌العاده فشرده‌ای است که علی‌رغم داشتن چندین مرحله و رازهای مخفی، برای اکثر بازیکنان بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت زمان می‌برد تا به اتمام برسد. دوست گفت که به لطف محتوای اختیاری، می‌توان زمان بیشتری را در Astro Bot گذارند، اما این هرگز اولویت تیم آسوبی نبوده است.

دوست در مصاحبه‌ای در ژوئیه ۲۰۲۴ گفت: «این بازی‌ای است که در آن شخصیت‌های زیادی جمع‌آوری می‌کنید. اما این هرگز واقعا تمرکز اصلی نبوده است. ما هرگز نگفتیم که حتما باید ۲۰ تا ۳۰ ساعت بازی باشد. می‌خواهیم واقعا بازی‌ای بسازیم که در آن ریتم در سراسر بازی ثابت باشد و هر مرحله کیفیت یکسانی داشته باشد، به جای داشتن لحظاتی که در واقع کمی طولانی هستند.»

بازی Astro Bot در سپتامبر سال ۲۰۲۴ برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شد. از زمان انتشار، این بازی پلتفرمر هم از نظر استقبال منتقدان و هم از نظر آمار فروش، به موفقیت خیره‌کننده‌ای دست یافته است. به لطف فروش بیش از ۱.۵ میلیون نسخه از این بازی تنها در چند ماه پس از انتشار، حتی هیروکی توتوکی، رئیس بخش سرگرمی تعاملی سونی از تمایل به انتشار بازی‌های مناسب خانواده بیشتری صحبت کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات