بازی Life is Strange: Double Exposure برنده جایزه تأثیر اجتماعی GDC شد

شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بازی Life is Strange: Double Exposure
Life is Strange: Double Exposure جایزه تأثیر اجتماعی GDC را برد، اما به دلیل اخراج کارکنان کسی برای دریافت آن حاضر نبود.
تبلیغات

بازی Life is Strange: Double Exposure که در اکتبر سال ۲۰۲۴ منتشر شد، موفق به کسب جایزه تأثیر اجتماعی در مراسم کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) شد، اما به دلیل تعدیل نیروی گسترده در استودیوی سازنده، هیچ نماینده‌ای برای دریافت این جایزه حضور نداشت.

به نقل از اینسایدر-گیمینگ، این بازی که پس از حدود یک دهه، داستان شخصیت مکس کالفیلد را با قدرت‌های جادویی جدید ادامه داد، نتوانست انتظارات فروش را برآورده کند و به یک شکست تجاری برای استودیوی دک ناین گیمز تبدیل شد.

تنها چند هفته پس از عرضه بازی در اکتبر سال گذشته، استودیوی توسعه‌دهنده ناگزیر به اجرای دومین مرحله تعدیل نیروی انسانی خود شد. این تصمیم در شرایطی گرفته شد که طبق اظهارات مدیران ارشد، صنعت بازی‌های ویدیویی با دوره‌ای پرچالش و دشوار مواجه است.

الیزابت بالو، طراح روایت بازی، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: « جالب است که هیچ‌کس آنجا نبود تا جایزه GDCA که Double Exposure برنده شد را دریافت کند، چون همه ما اخراج شدیم، خنده‌دار است. گروهی از ما در کنفرانس GDC شرکت کرده بودیم، اما حتی از نامزدی خود برای این جایزه بی‌اطلاع بودیم، در نتیجه هیچ‌کس آمادگی پذیرش آن را نداشت.»

گفته می‌شود تیم توانست بعدا در همان روز جایزه را دریافت کند، اما آن‌ها اصلا برای این منظور در مراسم حاضر نشده بودند.

این اتفاق تلخ در حالی رخ داد که دسامبر ۲۰۲۴، استودیوی دک ناین دومین دور اخراج کارکنان خود در بازه زمانی ۱۲ ماهه و سومین دور در دو سال را تجربه کرد. سالی که با تعطیلی استودیوها، اخراج‌های گسترده و لغو پروژه‌ها در صنعت بازی همراه بود.

پایان بازی دابل اکسپوژر اشاره‌ای به ساخت قسمت بعدی داشت، اما باتوجه‌به وضعیت کنونی استودیو، امید برای تولید آن روز به روز کمتر می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات