تریلر گیم‌پلی Kingmakers نبردهای گسترده همراه با تخریب‌پذیری پویا را برجسته می‌کند

یک‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۳
مطالعه 4 دقیقه
شرکت در نبردهای قرون وسطایی با تفنگ در بازی Kingmakers
در جدیدترین تریلر بازی Kingmakers می‌توانیم نگاهی به میدان‌های نبرد چند هزار نفری همراه با تخریب‌پذیری پویای قلعه‌ها داشته باشیم.
تبلیغات

به نوشته گیمینگ‌بولت، استودیو Redemption Road در شوکیس Future Games Show اخیر به نمایش تریلر تازه‌ای از گیم‌پلی بازی استراتژی و اکشن Kingmakers پرداخت که تاکنون بسیار مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است. در ابتدای این تریلر کارگردان بازی به نام یان فیش تایید کرد که این اثر با آنریل انجین 4 توسعه می‌یابد.

به گفته فیش، داستان Kingmakers حول محور سربازان امروزی روایت می‌شود که با سفری در زمان برای شرکت در شورش ولز در سال ۱۴۰۱ میلادی فرستاده می‌شوند. در حالی که بر اساس وقایع تاریخی، این شورش شکست خورد و رهبر آن یعنی اوین گلیندور به شکل مرموزی ناپدید شد، اما داستان Kingmakers رویکرد دیگری را در پیش می‌گیرد؛ چراکه در داستان این بازی، شورشی‌های ولزی، تیمی از بازیکن‌های تا دندان مسلح به تجهیزات نظامی پیشرفته را در کنار خود دارند تا این نبرد را برای فتح انگلستان پیش ببرند.

کارگردان بازی در ادامه خاطرنشان کرد که یکی از ویژگی‌های کلیدی Kingmakers این است که هزاران سربازی که بازیکن‌ها در هر مرحله باید به مبارزه با آن‌ها بپردازند، همگی به‌طور کامل شبیه‌سازی شده‌اند. فیش رویکرد این بازی را با سری Dynasty Warriors که با نزدیک شدن بازیکن‌ به مناطق مختلف، سربازان تازه نفس برای مبارزه با او وارد میدان می‌شوند، مقایسه کرد و گفت که در بازی Kingmakers تمام سربازان از ابتدای هر مرحله در میدان نبرد حضور دارند و هر کدام نقش مخصوص به خود را ایفا خواهند کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب Kingmakers به تخریب‌پذیری کامل و پویای ساختمان‌ها و قلعه‌ها مربوط می‌شود. این باعث می‌شود که با ایجاد هر تخریب، انبوهی از سربازها بتوانند به قلعه‌های بزرگ با معماری پیچیده و چندطبقه وارد شوند و به دشمن حمله کنند. از طرفی با تخریب دیواره یا سقف بناها می‌توان از فرود آمدن آن‌ها روی سربازان اطراف بهره برد. به گفته فیشر، بازیکن‌ها می‌توانند در Kingmakers سطح قابل قبولی از مسیریابی و وفاداری به سبک تیراندازی سوم شخصی که انتظار دارند را تجربه کنند.

فیش در ادامه توضیح داد: «در ابتدا ما فکر می‌کردیم که بازی Kingmakers باید یک شبیه‌سازی جالب از بازگشت به تاریخ گذشته با تجهیزات جنگی مدرن باشد. آیا می‌توانید یک ارتش قرون وسطایی را با یک تفنگ AK-47 شکست دهید؟ سپس متوجه شدیم که اگر می‌خواهیم این کار را انجام دهیم، باید آن را به‌خوبی بسازیم. نبردهای قرون وسطایی شامل هزاران سرباز است؛ بنابراین ما رفتار هزاران سرباز را در میدان نبرد شبیه‌سازی کردیم.»

کارگردان بازی در ادامه افزود که ایده اضافه کردن مکانیسم‌های استراتژی بلادرنگ به Kingmakers با هدف دادن اختیار به بازیکن‌ها برای فرماندهی ارتش خودشان شکل گرفت. در واقع ایده اولیه توسعه بازی به سمت یک اکشن دیوانه‌وار در میدان‌های نبرد شلوغ نزدیک بود تا اینکه استودیو تصمیم گرفت مکانیسم‌های استراتژی از جمله تشکیل ارتش و ساخت قلعه را به آن اضافه کند.

فیش در ادامه بازی Kingmakers را به‌عنوان یک اثر تیراندازی ترکیبی که مکانیسم‌های استراتژی بی‌درنگ آن می‌تواند با بازی‌های Age of Empires رقابت کند و گیم‌پلی تیراندازی اکشن و شلوغ آن با مجموعه‌های Helldivers و Space Marine قابل مقایسه است، توصیف کرد.

کارگردان Kingmakers در ادامه تایید کرد که بازیکن‌ها به طیف وسیعی از تجهیزات و روش‌ها برای تخریب سازه‌ها و قلعه‌ها دسترسی خواهند داشت. باتوجه‌به اینکه تجهیزات نظامی مدرن در گیم‌پلی بازی نقشی کلیدی را ایفا می‌کنند، تخریب‌پذیری به وسیله پرتاب نارنجک، بمباران پشتیبانی هوایی، تانک زرهی، اتومبیل‌ها و منجنیق‌های قرون وسطایی امکان‌پذیر خواهد بود. این تخریب‌پذیری کاملا پویا و مبتنی بر فیزیک رخ می‌دهد و در صورت گسترده بودن منجر به تخریب کامل ساختمان‌ها هم می‌شود.

فیش در ادامه خاطرنشان کرد که استودیو تصمیم گرفت تا بازی Kingmakers را با استفاده از آنریل انجین 4 توسعه دهد؛ چراکه عملکرد این موتور در زمینه فیزیک را نسبت به نسخه‌های بعدی آن ترجیح داده است. در حالی که آنریل انجین 5 بسیاری از ویژگی‌های جدید را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، اما نمی‌تواند با سرعت پردازش موردنیاز جهت تخریب‌پذیری گسترده و مبتنی بر فیزیک بازی Kingmakers که با آنریل انجین 4 به دست آمده است، برابری کند.

در نهایت اعلام شد که بازی Kingmakers از قابلیت کوآپ تا چهار بازیکن همزمان در تمام مراحل کمپین پشتیبانی می‌کند. این قابلیت در تمام مکانیسم‌های بازی ازجمله ویژگی‌های استراتژی فعال خواهد بود؛ برای مثال بازیکن‌ها می‌توانند به صورت مجزا ارتش خود را به میدان بیاورند یا تجهیزات نظامی خود را مدیریت کنند. بازی Kingmakers به‌صورت دسترسی زودهنگام برای کامپیوتر عرضه می‌شود، اما هنوز تاریخ عرضه آن مشخص نیست. همچنین فیش تایید کرده است که بازی در نهایت به کنسول‌ها هم راه خواهد یافت.

پخش از رسانه

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات