بودجه ساخت Alan Wake 2 از پیش‌بینی اولیه رمدی فراتر رفته بود

دوشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
آلن ویک در کنار نوشته روی دیوار در بازی Alan Wake 2
شرکت رمدی در زمان توسعه Alan Wake 2 مجبور شده است تا بودجه برنامه‌ریزی شده اولیه را افزایش دهد.
تبلیغات

در حالی که Alan Wake 2 به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شود، اما نتوانست عملکرد تجاری چشمگیری داشته باشد و تا سال جاری به سوددهی نرسیده بود. حال به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که بازی به مدت زمان زیادی نیاز داشت تا هزینه توسعه خود را جبران کند، این بود که رمدی در زمان توسعه آن مجبور به افزایش میزان بودجه اولیه شده بود.

در توضیح همین مورد اخیرا توماس پوها، مدیر بخش ارتباطات رمدی در یک مصاحبه با MP1st به گفتگو پرداخت و درباره چگونگی مدیریت انتظارات از بازی‌های در حال توسعه نظیر FBC: Firebreak و بودجه تولید آن‌ها توسط رمدی، مطالبی را ارائه کرد.

باتوجه‌به اینکه هزینه توسعه بازی‌های ویدیویی روز به روز در حال افزایش است و شرکت رمدی معمولا بودجه‌های کلان برای ساخت پروژه‌های خود دریافت نمی‌کند، دانستن راز این شرکت در مدیریت منابع محدود و تحمل مشکلات مالی که در نهایت به انتشار بازی‌هایی فوق‌العاده ختم می‌شوند، می‌تواند جالب باشد.

توماس پوها در این باره توضیح داد: «ما ۳۰ سال است که مشغول ساخت بازی‌های ویدیویی هستیم. در این مدت، دوره‌های بسیار سختی در رمدی به وجود آمدند، اما ما همیشه توانسته‌ایم تا راهی برای ادامه حرکت خود پیدا کنیم. ما در زمان ساخت Alan Wake 2 از بودجه برنامه‌ریزی شده فراتر رفتیم که موضوعی غیرعادی در این صنعت نیست. در واقع شما به سختی مشغول توسعه بازی می‌شوید و این کار مانند ساخت هیچ نرم‌افزار دیگری نخواهد بود؛ زیرا دانستن اینکه توسعه بازی چقدر طول می‌کشد تا ایده‌های اولیه آن به یک محصول عالی تبدیل شوند، همیشه دشوار است.

همیشه یک چالش بزرگ برای تلاش جهت تطبیق جاه‌طلبی خلاقانه با بودجه‌های واقعی و تعداد واحدهایی که فروخته خواهند شد، وجود دارد. ما همواره مراقب اندازه بودجه و مقیاس بازی‌هایمان بوده‌ایم و افراد زیادی را خیلی سریع استخدام نمی‌کنیم. در واقع به نظر می‌رسد که بیشتر کارکنان رمدی در نقش‌هایی متفاوت به انجام کارهای متعددی مشغول هستند.»

با توجه به اینکه بازی FBC: Firebreak یک پروژه کوآپ با مقیاسی کوچکتر به حساب می‌آید، به نظر نمی‌رسد که رمدی برای توسعه آن مشکلی داشته باشد. از طرف دیگر بازی Alan Wake 2 یکی از آثار پر زرق و برق سینمایی بود که با تجربه آن نه‌تنها متوجه تلاش زیاد توسعه‌دهنده برای خلق کیفیت بصری واقع‌گرایانه و اتمسفری درگیرکننده می‌شوید، بلکه در آن صحنه‌های سینمایی در دنیای واقعی و کنسرت‌های موسیقی هیجان‌انگیزی گنجانده شده‌اند که قطعا هزینه تولید بالایی داشته‌اند.

منبع: mp1st

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات