آهنگساز Killzone انتشار یک نسخه جدید از این مجموعه را موفقیتآمیز نمیداند
در حالی که سری تیراندازی اولشخص و گرافیکی Killzone در زمان پلی استیشن 3 به عنوان یکی از مهمترین مجموعههای سونی شناخته میشد، اما پس از عرضه Killzone: Shadow Fall روی پلی استیشن 4 تا حد زیادی از رادار توسعهدهنده خارج شد. حال یوریس دی مان، آهنگساز مجموعههای Killzone و Horizon در استودیو گوریلا گیمز درباره تمایلش نسبت به بازگشت این مجموعه محبوب صحبت کرده است.
یوریس دی مان در گفتگو با VideoGamer خاطرنشان کرد که سری Killzone برای طرفدارانش ارزش زیادی داشته است و تاکنون بسیاری از آنها درخواست کردهاند که حتی اگر یک ریمیک یا نسخه جدید از آن در برنامه وجود ندارد، حداقل سونی با انتشار یک ریمستر دوباره به سمت آن بازگردد.
این آهنگساز در ادامه توضیح داد: «من میدانم که درخواستهایی برای بازگشت این سری وجود داشته است. این زمینه گفتگوی حساسی به حساب میآید؛ زیرا من نمیتوانم به جای گوریلا گیمز درباره آن صحبت کنم. من نمیدانم که این اتفاق خواهد افتاد یا نه، اما امیدوار هستم که شاهد بازگشت این مجموعه نمادین و محبوب باشیم.»
دی مان اعتقاد دارد که باتوجه به حمایت طرفداران قدیمی سری، احتمالا انتشار ریمستر از سهگانه اصلی Killzone با موفقیت همراه شود، اما احتمال موفقیت یک دنباله در بازار کنونی چندان زیاد نخواهد بود: «فکر میکنم این ریمستر موفقیتآمیز باشد، اما تصور نمیکنم که یک بازی جدید بتواند به همین اندازه موفق عمل کند. با توجه به اینکه بازیکنها زمان زیادی را از این مجموعه دور بودهاند، مشخص نیست که یک دنباله بتواند همان چیزی باشد که میخواهند. گاهی اوقات احساس میکنم که بازیکنهای امروزی به بازیهای کمی معمولیتر و سریعتر علاقه بیشتری نشان میدهند.»
استودیو گوریلا گیمز در سال ۲۰۲۴ به طرفدارانی که منتظر نشانههایی از بازگشت سری Killzone بودند گفت که دلیل اصلی انتقال تمرکز استودیو به سمت توسعه Horizon Zero Dawn این بود که کار آنها با سری Killzone تمام شد.
آخرین باری که طرفداران محتوایی مرتبط با مجموعه Killzone را مشاهده کردند، به یک رویداد کراس اور در بازی Helldivers 2 مربوط بود. بازیکنها با شرکت در یک رویداد میتوانستند آیتمهای تزئینی و سلاحهایی با الهام از بازی تیراندازی کلاسیک Killzone 2 را به دست آورند.
منبع: گیمینگبولت