بازی Onimusha: Way of the Sword ارتباطی با نسخههای قبلی مجموعه ندارد
طبق جدیدترین اطلاعاتی که تهیهکننده و کارگردان بازی Onimusha: Way of the Sword در مصاحبه اخیر با فامیتسو به اشتراک گذاشتند، به نظر میرسد که این بازی به جای یک دنباله معمولی، در واقع یک ریبوت برای مجموعه اونیموشا به حساب میآید؛ زیرا تایید شده است که این بازی هیچ ارتباطی با بازیهای قبلی مجموعه ندارد و بازیکنها میتوانند بدون نیاز به تجربه نسخههای قبلی، از داستان و گیمپلی آن لذت ببرند.
آکیهیتو کادواکی، تهیهکننده Onimusha: Way of the Sword در ادامه، خبرهای خوبی برای بازیکنهایی داشت که از تجربه بازیهای جهان باز خسته شدهاند. به گفته این تهیهکننده، بازی آینده سری اونیموشا جهان باز نخواهد بود و بیشتر رویکردی خطی را در پیش میگیرد.
در ادامه مصاحبه کادواکی و ساتورو نیهِی، کارگردان بازی با مجله فامیتسو به جزئیات بیشتری از Onimusha: Way of the Sword پرداخته شد. به گفته این توسعهدهندگان، احتمالا بازی در ژاپن رده سنی مثبت ۱۸ سال را کسب کند. بااینحال گزینههایی برای خاموش کردن مکانیسمهای پاشیدن خون یا قطع عضو در تنظیمات گنجانده شدهاند.
از آنجایی که Onimusha: Way of the Sword جدیدترین نسخه مجموعه بعد گذشت ۲۰ سال به حساب میآید، سازندگان تصمیم گرفتند تا هیچ ارتباطی بین داستان آن و بازیهای قدیمی برقرار نکنند تا بازیکنهای جدید بتوانند بدون آگاهی از وقایع قبلی به تجربه بازی جدید بپردازند.
یکی از شخصیتهای نمادین داستان آینده ساساکی کوجیرو خواهد بود که بهعنوان یکی از رقبای اصلی میاموتو موساشی شناخته میشود. همچنین موساشی در طول ماجراجویی خود همراهانی خواهد داشت که برخی از آنها با الهام از شخصیتهای تاریخی خلق شدهاند. همچنین توسعهدهندگان تمام دشمنان شیطانی را بهصورت اورجینال طراحی کردهاند.
گیمپلی مبارزات بازی شامل یک سیستم Parry خواهد بود که علاوهبر فراهم کردن فرصت ضدحمله، باعث فعال شدن یک جهش قدرتی در ضربههای شمشیر خواهد شد. همانطورکه در آخرین تریلر بازی دیدیم، بازیکن میتواند از محیط و اشیای آن در موقعیتهای گوناگون بهره ببرد؛ برای مثال دیدیم که امکان استفاده از یک میز بهعنوان کاور فراهم خواهد بود.
تاکنون تنها سلاحی که برای بازی تایید شده، شمشیر کاتانا است اما بازیکنها میتوانند سلاحهای بیشتری را به دست آورند. تیم سازنده در حال کار روی درجه سختی بازی است تا هم مطمئن شود که تجربه آن آسان نخواهد بود، هم بتواند آن را برای طیف گستردهتری از مخاطبان در دسترس قرار دهد. بااینحال هنوز تصمیمی قطعی درباره سطح سختی بازی گرفته نشده است.
مکانیسمهای حل پازل از بازیهای قبلی برمیگردند. پیشرفت در بازی مبتنی بر مراحل خطی طراحی شده است که با کامل شدن هرکدام، بازیکن میتواند پیشرفت خود را تبدیل به مهارتها و آیتمهای جدید کند. سازندگان هنوز مطمئن نیستند، اما احتمال میدهند که تجربه بازی حدود ۲۰ ساعت طول بکشد.
کپکام در برنامه دارد بازی Onimusha: Way of the Sword را در سال ۲۰۲۶ برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس قرار دهد.
منبع: mp1st