استودیو رمدی تفاوت میان بازی‌های AA و AAA را توضیح می‌دهد

یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
مبارزان تا دندان مسلح در بازی FBC: Firebreak
مدیر ارتباطات رمدی در مصاحبه‌ای از تفاوت‌های بازی‌های AAA و AA گفت.
تبلیغات

اصطلاح "AAA" برای بسیاری از گیمرها آشنا است و به بازی‌هایی با بودجه‌های کلان مانند Alan Wake 2 اشاره دارد. اما اصطلاح "AA" کمتر استفاده می‌شود و معمولاً به بازی‌هایی با مقیاس کوچک‌تر، مانند پروژه‌ی جدید استودیوی رمدی، یعنی FBC: Firebreak، اطلاق می‌شود.

در مصاحبه‌ای اختصاصی با MP1st، توماس پوهه، مدیر ارتباطات رمدی، درباره‌ی تفاوت‌های این دو دسته توضیح داده است. از نظر رمدی، بازی‌های AA و AAA بر اساس چند فاکتور اصلی دسته‌بندی می‌شوند:

  • بودجه‌ی توسعه: هزینه‌ای که برای ساخت بازی در نظر گرفته می‌شود.
  • اندازه‌ی تیم توسعه: تیم‌های کوچک‌تر معمولا روی پروژه‌های AA کار می‌کنند.
  • میزان محتوا و ویژگی‌های روز عرضه: بازی‌های AAA اغلب با محتوای بیشتر و ویژگی‌های گسترده‌تری همراه هستند.

پوهه در مصاحبه‌ای اختصاصی با mp1st همچنین اشاره کرد که یکی از تفاوت‌های دیگر، تعداد زبان‌هایی است که بازی از نظر صداگذاری پشتیبانی می‌کند. به‌عنوان مثال، در FBC: Firebreak، به‌جای داشتن صحنه‌های سینمایی پرهزینه، تیم توسعه از روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برای روایت داستان استفاده کرده است. بااین‌حال فارغ از دسته‌بندی آن، هدف اصلی همچنان ارائه‌ی یک بازی با کیفیت بالا است.

در حالی که ممکن است سایر استودیوها معیارهای متفاوتی برای تعیین AA و AAA داشته باشند، این تعریف از سوی رمدی منطقی به نظر می‌رسد. FBC: Firebreak ممکن است یک بازی AA باشد، اما این به معنای کاهش کیفیت یا جذابیت آن نیست. علاوه‌براین، به گفته‌ی رمدی، این بازی با گرافیک چشمگیری همراه خواهد بود، اما برای اجرا نیازی به یک سیستم قدرتمند نخواهد داشت.

FBC: Firebreak قرار است تابستان امسال منتشر شود و به‌عنوان اولین تجربه‌ی چند‌نفره‌ رمدی، انتظارات زیادی را برانگیخته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات