سونی در چهار سال اخیر بیش از ۴ میلیارد دلار برای خرید ۹ استودیو هزینه کرده است

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی پلی استیشن
پلی استیشن در سایه معاملات بزرگ رقبا، خریدهای استراتژیکی داشته است.
تبلیغات

در‌حالی‌که مایکروسافت با خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن-بلیزارد توجه‌ها را به خود جلب کرده، شرکت سونی در چهار سال گذشته مسیر متفاوتی را طی کرده و با صرف تنها ۴ میلیارد دلار، ۹ استودیوی بازی‌سازی را به مجموعه خود افزوده است.

به نقل از MP1st، براساس اطلاعات منتشر شده در پروفایل لینکدین اریک مک‌کال، مدیر استراتژی و پورتفولیوی پلی استیشن استودیوز، این هزینه‌کرد بخشی از راهبرد کلان سونی برای تقویت مجموعه بازی‌های انحصاری این شرکت بوده است.

بزرگترین خرید سونی در این دوره، استودیوی بانجی بوده که با قیمت ۳.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ انجام شد و بخش عمده‌ای از کل سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است.

استودیوهای خریداری شده توسط سونی در این دوره شامل Housemarque، Bluepoint Games، Nixxes Software، Firesprite، Firewalk Studios، Fabrik Games، Valkyrie Entertainment، Haven Studios، Neon Koi و البته بانجی می‌شود. علاوه‌براین، سونی چندین استودیوی غیرمرتبط با بازی‌سازی مانند iSIZE، Audeze و Repeat.gg را نیز در سال‌های اخیر خریداری کرده است.

گفتنی است، طبق گزارش‌های منتشر شده در ماه می ۲۰۲۴، سونی بودجه‌ای معادل ۱۱.۵ میلیارد دلار برای خریدهای آینده در نظر گرفته است؛ موضوعی که نشان می‌دهد این شرکت ژاپنی برنامه‌های جدی‌تری برای توسعه امپراتوری بازی‌سازی خود دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات