کوجیما دلیل سکوت سالید اسنیک در اولین نسخه Metal Gear را فاش کرد

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
بازی Metal Gear
کوجیما اخیرا در رابطه با سکوت سالید اسنیک در اولین نسخه بازی Metal Gear صحبت کرده است.
تبلیغات

هیدئو کوجیما، کارگردان افسانه‌ای صنعت بازی‌های و خالق مجموعه بازی‌های Metal Gear و Death Stranding، اخیرا در مصاحبه‌ای به تشریح دلیل عدم تکلم سالید اسنیک، شخصیت اصلی اولین نسخه از سری بازی‌های متال گیر پرداخت.

به نقل از اینسایدرگیمینگ، کوجیما در گفت‌وگویی با نشریه An An ضمن بازگویی تجربیات اولیه‌اش در زمینه استفاده از صداپیشگان و همچنین با اشاره به محدودیت‌های فناوری‌های آن زمان، توضیح داد که چرا در بازی Metal Gear که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد، سالید اسنیک یک شخصیت خشن خاموش بود.

کوجیما در این مصاحبه اظهار داشت: «در سال ۱۹۸۶، زمانی‌که وارد صنعت بازی شدم، در بازی‌ها هنوز امکان صداپیشگی وجود نداشت. شخصیت‌ها صدا نداشتند. حتی فونت کانجی هم وجود نداشت و کاراکترها به صورت تک‌تک نمایش داده می‌شدند. به همین دلیل، سالید اسنیک، قهرمان اولین بازی من یعنی Metal Gear به‌عنوان یک مرد خشن و خاموش متولد شد.»

بااین‌حال، به گفته کوجیما، این وضعیت خیلی طول نکشید. او فاش کرد که تنها یک سال پس از انتشار Metal Gear، با عرضه کنسول CD-ROM2 توسط شرکت NEC که دارای درایو نوری بود، یک جهش فناوری رخ داد. این پیشرفت، امکان تحقق خواسته‌های کوجیما را فراهم کرد.

کوجیما در ادامه توضیح داد: «از آنجایی که رسانه CD بود، امکان استفاده از دیالوگ‌های صوتی فراهم شد، چیزی که تا آن زمان ممکن نبود. من یکی از اولین کسانی بودم که پیش قدم شد و آن را بازسازی کرد.»

او همچنین به نخستین تجربه خود در زمینه ضبط صدا اشاره کرد و گفت: «من خودم انتخاب صداپیشگان را انجام دادم، اما از آنجایی‌که کاملا تازه‌کار بودم، مدیریت را به یک آژانس سپردم. با اولین قطار سریع‌السیر از کوبه به استودیویی در توکیو رفتم. صداپیشگان برجسته از قبل پشت میکروفون آماده بودند. فرصتی برای خوشامدگویی یا حتی یک جلسه وجود نداشت. برنامه کاری بسیار فشرده بود و همه چیز تقریبا در نصف روز ضبط شد. به هیچ وجه نمی‌توانستم ارتباط برقرار کنم. پشیمانی و حسرت این تجربه اول، تغییرات بزرگی در ضبط‌های صوتی بعدی من ایجاد کرد.»

از آن زمان به بعد، تاریخ‌سازی آغاز شد و کوجیما توضیح داد که چگونه تیم‌های مختلف او همواره تلاش کرده‌اند تا در زمینه ضبط صدا نوآوری داشته باشند. امروزه بازی‌های کوجیما شامل حضور چهره‌های مشهور هالیوود و فیلمنامه‌ها و اجراهای عمیقا سینمایی است، بنابراین می‌توان گفت که او در این ماموریت موفق بوده است. این توضیحات کوجیما، دیدگاه جدیدی را در خصوص شکل‌گیری یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه محدودیت‌های فنی اولیه، بر خلق و خوی این قهرمان تاثیر گذاشته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات