تهیهکننده بازی Bloodborne استودیو جدیدی به نام Sirius را تاسیس کرد
در جدیدترین اخبار صنعت بازی مطلع شدیم که ترویوکی توریاما، تهیهکننده سابق بازیهای Bloodborne و Demon’s Souls در استودیو ژاپن سونی به تاسیس استودیو جدیدی در توکیو پرداخته است. این استودیوی تازه با نام Sirius معرفی شد و یکی از زیرمجموعههای گروه Gz مستقر در اوزاکا خواهد بود؛ با این تفاوت که گروه Gz عمدتاً روی بازیهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تمرکز دارد، اما تیم Sirius قرار است تا بازیهای بزرگتری را برای کنسولها و کامپیوتر توسعه دهد.
از دیگر اعضای مدیریت استودیو Sirius میتوان به توموهیرو سوزوکی بهعنوان مدیرعامل و هیدکی آیری بهعنوان معاون و تهیهکننده اجرایی که سابقه داشتن همین مسئولیت در شرکت سگا را در کارنامه دارد، اشاره کرد. با این حال نقش ترویوکی توریاما در تاسیس این استودیو احتمالا توجه بیشتری را به خود معطوف کند. توریاما قبلاً در استودیو ژاپن سونی فعالیت داشته است و با سابقه تهیهکنندگی بازیهای محبوبی نظیر Demon's Souls ،Bloodborne ،Soul Sacrifice و Astro Bot: Rescue Mission شناخته میشود.
توریاما پس از ترک استودیو ژاپن در سال ۲۰۲۰ به استودیو ژاپنی Thirdverse پیوست تا با همکاری هیدکی آیری و هیکارو اوکامورا به تهیه و تولید بازیها بپردازند. در نهایت تمرکز Thirdverse روی ساخت بازیهای کوچکتر و معمولی باعث شد تا این تهیهکنندگان تصمیم به ترک این استودیو بگیرند.
آیری درباره این تصمیم در مصاحبهای با مجله فامیتسو خاطرنشان کرد: «ما بخشی از تیمی بودیم که بازیهای سطح بالایی را در استودیوی ژاپنی Thirdverse تولید میکردیم. بااینحال مدیریت Thirdverse تصمیم گرفت تا کسب و کار خود را به سمت تولید بازیهای معمولی پیش ببرد. از آنجایی که ما تیمی بودیم که برای تولید بازیهای بزرگ و جاهطلبانه جمع شده بودیم و میخواستیم در آینده به تولید این بازیها ادامه دهیم، تصمیم گرفتیم تا بهطور مستقیم با مدیرعامل Thirdverse مشورت کنیم و یک جدایی دوستانه را رقم بزنیم.»
در بیانیه تاسیس استودیو Sirius میخوانیم که این تیم با هدف توسعه بازیهایی که قلب طرفداران را میربایند، تاسیس شده است و روی برنامهریزی، توسعه و فروش بازیهای دیجیتالی برای کنسولها و کامپیوتر تمرکز خواهد کرد. همچنین مشارکت در توسعه بازیهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در برنامه این استودیو جدید قرار دارد.
آیری در ادامه مصاحبه خود خاطرنشان کرد که تیم مدیریت Sirius برای تبدیل شدن آن به یک استودیو توسعه بازی در کلاسی جهانی برنامه دارد و شروع کار آنها با تمرکز روی ساخت بازیهای متوسط تا بزرگ و بازیهای واقعیت مجازی خواهد بود. آیری در ادامه خاطرنشان کرد که این استودیو به جای تمرکز روی بازار ژاپن، برای عرضه بازیهایش در سطح بینالمللی تمرکز خواهد داشت: «طبق آمار حدود ۸۰ درصد از مخاطبان بازیهای واقعیت مجازی در کشورهای انگلیسی زبان حضور دارند و بسیاری از اعضای استودیو ما نظیر توریاما از نزدیک با آنها تعامل داشتهاند و به موفقیتهای بزرگی در سراسر جهان رسیدهاند؛ بنابراین من فکر میکنم که رسیدن به این هدف غیرممکن نخواهد بود.»
در نهایت توریاما خاطرنشان کرد در حالی که استودیو Sirius در نظر دارد تا قبل از اعلام هر چیزی روی ساخت بازیهای سطح بالا تمرکز کند، با سایر شرکتها برای گسترش مجموعههای حال حاضر یا توسعه آیپیهای کاملا جدید همکاری خواهد کرد.
منبع: VGC