نویسنده سابق Dragon Age: الکترونیک آرتز همواره Mass Effect را ترجیح میداد
دیوید گیدر، نویسنده سابق مجموعه بازیهای Dragon Age، در اظهاراتی جنجالی فاش کرد که الکترونیک آرتز، شرکت ناشر این و تیم بازاریابی آن همواره مجموعه علمی-تخیلی Mass Effect را بر فانتزی تاریک و گیمپلی استراتژیک Dragon Age ترجیح میدادند.
به نقل از Gamingbolt، دیوید گیدر که برای نویسندگی در مجموعه Dragon Age شناخته میشود، در پستهای اخیر خود در شبکه اجتماعی بلواسکای به دوران همکاری خود با EA و نگرش این شرکت به این مجموعه پرداخته است. به گفته گیدر، EA از همان ابتدا دیدگاه متفاوتی نسبت به Dragon Age و مس افکت دیگر مجموعه بزرگ استودیو BioWare داشت.
گیدر در ادامه توضیح داد که EA به دلیل مدرن بودن، اکشن بیشتر و جذابیت بازاریابی بالاتر، همواره Mass Effect را ارجح میدانست. او نوشت که تیم بازاریابی این شرکت نیز در مارکتینگ Dragon Age، با فضایی فانتزی تاریک، با تردید مواجه بود، در حالی که Mass Effect با زمینه علمی-تخیلی و گیمپلی اکشنمحور خود، گزینه آسانتری برای تبلیغات به شمار میرفت.
گیدر در یکی از پستهای خود نوشت: «زمانی که در بایوور بودم، EA همواره و به صراحت Mass Effect را ترجیح میداد. تیم بازاریابی آنها بیشتر آن را دوست داشتند. مدرن بود و اکشن داشت. آنها هیچوقت نمیدانستند با [Dragon Age] چه کنند و هر زمان که Dragon Age از Mass Effect بهتر عمل میکرد، برای Mass Effect بهانهتراشی میشد. اگر نظر من را بخواهید، این مجموعه از زمان Dragon Age: Origins همواره در آستانه حذف شدن قرار داشت.»
این اظهارات گیدر در پاسخ به یکی از طرفداران مجموعه Dragon Age منتشر شده است که از دیدگاه یک فرد خارج از صنعت بازی نیز حس میکرد EA تمایل بیشتری به Mass Effect دارد. در ادامه، سوالی درباره این موضوع مطرح شد که آیا ناتوانی تیم بازاریابی در کار با مجموعه Dragon Age منجر به تفاوتهای چشمگیر بین نسخههای مختلف این بازی شده است یا خیر.
گیدر در پاسخ گفت: «شاید تا حدی این موضوع درست باشد. اما به نظر من دلیل اصلی این بود که تیمهای بایوور در زمان حضور من در آنجا، در واکنش نشان دادن به بازخوردها و انتقادات – هم از سوی خودمان و هم از سوی طرفداران – زیادهروی میکردند. آنها معمولا مشکلات را برطرف میکردند، اما اغلب بیش از حد اصلاح میکردند.و البته، تأثیر EA نیز بر این موضوع افزوده میشد.»
اولین نسخه از مجموعه Dragon Age با نام Dragon Age: Origins در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و پس از آن بستههای الحاقی و یک دنباله کامل با نام Dragon Age 2 در سال ۲۰۱۱ عرضه شد. پس از آن، توسعه این مجموعه برای مدتی متوقف تا بایوور پیش از عرضه Dragon Age: Inquisition در سال ۲۰۱۴، سهگانه Mass Effect را به پایان برساند.
Dragon Age: The Veilguard، آخرین نسخه این مجموعه سال گذشته برای پلتفرمهای پیسی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر شد. بااینحال، طبق گزارش مالی EA در ماه ژانویه، این بازی نتوانست عملکرد تجاری موفقی داشته باشد. اگرچه دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد، اندرو ویلسون مدیرعامل EA، در ماه فوریه اعلام کرد که به اعتقاد او، عدم وجود بخش چندنفره و ویژگیهای جهان مشترک در این بازی نقشآفرینی، عامل اصلی عدم استقبال گسترده از آن بوده است. به گفته ویلسون، این بازی با وجود دریافت نقدهای مثبت، نتوانست با مخاطبان گستردهتری در بازار رقابتی ارتباط برقرار کند.