اولین تصاویر ریمستر بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion فاش شدند
اخیرا اولین تصاویر و جزئیات تازهای از نسخه ریمستر بازی نقشآفرینی The Elder Scrolls IV: Oblivion بهصورت آنلاین فاش شده است. این اطلاعات که ظاهرا از وبسایت استودیو Virtuos به بیرون درز کرده است، شامل مقایسه گرافیکی با نسخه اصلی، جزئیات فنی و پلتفرمهای مقصد بوده و حتی به تاریخ انتشار احتمالی در ماه جاری اشاره دارد.
به نقل از VGC، براساس گزارشها و تصاویر منتشر شده در شبکههای اجتماعی که ابتدا در انجمن Resetera مشاهده شدند، ریمستر بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion در دست ساخت است. تصاویر لو رفته شامل اسکرینشاتهایی است که گرافیک نسخه اصلی را با نسخه ریمستر شده مقایسه میکند و همچنین شامل آثار هنری تبلیغاتی این اثر مورد انتظار است.
طبق اطلاعات به دست آمده از این افشاگری، عنوان رسمی بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered خواهد بود و محصول همکاری استودیو Virtuos با شعبههای دالاس و راکویل شرکت بایدت، ناشر و سازنده اصلی سری The Elder Scrolls است.
گفته میشود این نسخه ریمستر شده برای کامپیوتر، کنسولهای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس ، گیم پس و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. علاوهبر نسخه استاندارد، یک نسخه Deluxe Edition نیز عرضه میشود که حاوی آیتمهای اضافی مانند سلاحها و زره اسب خواهد بود. اشاره به زره اسب یادآور بسته الحاقی بحثبرانگیز و معروف بازی اصلی است که در گذر زمان به یک شوخی ماندگار در میان جامعه بازیکنان تبدیل شد.
استودیو Virtuos که در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده است، یکی از بزرگترین شرکتهای پشتیبانی و توسعه بازی در جهان محسوب میشود. این استودیو بیشتر روی کمک به ساخت بازیهای بزرگ AAA و یا پورت بازیهای مطرح به پلتفرمهای جدید تمرکز دارد و سابقه همکاری در پروژههایی چون Call of Duty، Tomb Raider، Dark Souls، BioShock، Battlefield، Uncharted و Horizon را در کارنامه خود دارد. Virtuos درحالحاضر در توسعه ریمیک بازی Metal Gear Solid 3 نیز با شرکت کونامی همکاری میکند.
براساس گزارشهای تکمیلی، نسخه ریمستر Oblivion تنها یک بهبود بصری نخواهد بود، بلکه شامل تغییرات و اصلاحات اساسی در مکانیکهای گیمپلی نیز میشود. وبسایت MP1ST گزارش داده است که سیستم دفاع و دفع ضربات با الهام از بازیهای سبک سولز-لایک بازطراحی شده و آیکونهای مربوط به حالت مخفیکاری نیز برجستهتر و واضحتر نمایش داده خواهند شد.
همچنین، سیستم Stamina به گونهای تغییر یافته که کمتر باعث ایجاد حس خستگی و ناکامی در بازیکن شود و زمین خوردن شخصیت پس از اتمام Stamina، با تغییر در روشهای محاسبه، سختتر اتفاق خواهد افتاد. رابط کاربری نیز با هدف درک آسانتر و جذابیت بصری بیشتر، به خصوص برای مخاطبان جوانتر، بازطراحی شده است. بهبود واکنش به ضربات برای نمایش بهتر آسیب وارد شده به بازیکن و شخصیتهای غیرقابل بازی (NPCs) و همچنین مدرنسازی سیستم تیراندازی با کمان برای تجربهای روانتر در هر دو حالت دید اول شخص و سوم شخص، از دیگر تغییرات گزارش شده برای این نسخه ریمستر هستند.
تاکنون بتسدا یا استودیو Virtuos بهطور رسمی این اطلاعات را تأیید یا تکذیب نکردهاند، اما این افشاگری گسترده، امیدها برای بازگشت به دنیای وسیع و خاطرهانگیز Oblivion با کیفیت امروزی را در دل طرفداران زنده کرده است.