بازی The Outer Worlds 2 بیش از ۹۰ مهارت منحصربهفرد کاراکتر خواهد داشت
در جدیدترین اخبار گیمینگبولت میخوانیم درحالیکه استودیو آبسیدین به بازیکنها وعده داده است تا سیستم مهارتهای The Outer Worlds 2 را متحول کند، اما جاهطلبی آن به همین موضوع ختم نخواهد شد. آبسیدین اخیرا تایید کرده است که بازی آینده بیش از ۹۰ مهارت کاراکتر در زمان عرضه خواهد داشت که برخی از آنها به گسترش مکانیسمهای سیستم مبارزه پرداخته و بعضی دیگر سبکهای تجربه غیرمرسوم بازی را پیش روی بازیکن میگذارند.
در توضیح این موضوع اخیرا کایل کوئنیگ، طراح ارشد مکانیسمهای گیمپلی بازی The Outer Worlds 2 در مصاحبهای با کانال IGN First گفت: «ما مجموع تعداد پرکهای بازی را تا بیش از ۹۰ عدد افزایش دادیم که پیشرفتی قابلتوجه به شمار میآید. هر کدام از این پرکها به مهارتهای مختلفی برای شکوفا شدن نیاز دارند. وقتی بهعنوان سازنده روی سیستم مهارتها سرمایهگذاری زیادی میکنید، نحوه تمرکز روی پرکها تغییر خواهد کرد و توسعهدهنده را به مسیرهای مختلفی هدایت میکند.
برای مثال مهارت Run and Gun به بازیکن اجازه میدهد تا حین دویدن و سر خوردن با استفاده از شاتگان، SMG یا تیربار شلیک کند. حال اگر این مهارت با پرک Tactical Time Dilation ترکیب شود، بازیکنها میتوانند میزان گلوله بیشتری را حین دویدن یا سر خوردن شلیک کنند. از سوی دیگر پرک Space Ranger در ترکیب با مهارت Speech میتواند آسیب دریافتی را کاهش دهد و گزینههای جدیدی را برای استفاده در گفتگوها باز کند.
دیدگاه ما هنگام طراحی تمام این مهارتها و پرکها به گونهای بود تا تبدیل به حالتهای مختلف گیمپلی برای بازیکن شوند. ما تمام اقداماتی که بازیکنها انجام میدهند و تمام راههایی که میتوانیم آنها را تغییر دهیم را در نظر گرفتهایم.»
طراح ارشد گیمپلی The Outer Worlds 2 در ادامه پیرامون امکان ایجاد انواع آسیبها از طریق ترکیب عناصر خاطرنشان کرد: «اگر بخواهید تا آسیبهای عنصری را با یکدیگر ترکیب کنید، میتوانید به شخصیتی تبدیل شوید که تماما روی پلاسما و زنده سوزاندن دشمنان برای بهبود نوار سلامتی خود تمرکز دارد، یا میتوانید روی شوکهای الکتریکی سرمایهگذاری کنید تا امکان تبدیل کردن رباتهای جنگی به همراهانتان و فلج کردن موقت انسانها و موجودات زنده دیگر را به دست آورید.
همچنین امکان تمرکز روی آسیبهای خورنده وجود دارد تا بتوانید تمام سپرها و زرههای دشمنان را برای دریافت آسیبهای سنگین، از بین ببرید. اگر شما فردی هستید که از کشتن تمام NPC لذت میبرید، میتوانید ترکیب Psychopath و Serial Killer را امتحان کنید تا حداکثر میزان سلامتی شما بیشتر شود.»
در ادامه مت سینگ، کارگردان طراحی The Outer Worlds 2 افزود: «یک ویژگی که به خصوص در بازیهای آبسیدین پیدا میشود، این است که به شما اجازه میدهیم تا هرکسی را بکشید. بازی به این روند واکنش نشان میدهد و همراه با آن پیش خواهد رفت. شما با وجود کشتن تمام شخصیتها همچنان میتوانید بازی را کامل کنید. این یک راه سرگرمکننده است تا در دومین یا سومین تجربه بازی کشف کنید که تا چه اندازه میتوانید به کشتن شخصیتها ادامه دهید و نتیجه آن چه خواهد شد.»
بازی The Outer Worlds 2 اواخر سال ۲۰۲۵ برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه میشود.