سازنده Phantom Blade Zero از بازیهای سولزلایک و رزیدنت ایول الهام گرفته است
به نوشته گیمینگبولت، درحالیکه استودیو توسعهدهنده بازی Phantom Blade Zero تاکنون بهصورت شفاف تایید کرده است که ترجیح میدهد در طراحی گیمپلی بازی اکشن و نقشآفرینی خود بیشتر به سمت آثاری همچون Devil May Cry 5 پیش برود و کمتر از بازیهای Dark Souls الهام بگیرد، اما بهنظر میرسد که در سایر زمینهها همچنان از چند بازی سولزلایک استودیو فرامسافتور الهام گرفته است.
استودیو اس-گیم در گفتگو با مجله GamesRadar توضیح داد که در طراحی و توسعه جنبههای مختلف بازی Phantom Blade Zero از تجربه سازندگان مجموعههای مختلفی نظیر Dark Souls ،Devil May Cry و حتی Resident Evil استفاده کرده و آثار آنها را منبع الهام خود قرار داده است. به گفته توسعهدهنده، الهام از سری Devil May Cry برای گیمپلی مبارزات و عناوین سولزلایک جهت طراحی مراحل و کاوش در محیطها انجام شده است. همچنین سازنده از سری محبوب رزیدنت ایول شرکت کپکام به عنوان منبع الهام برای داستانسرایی، طراحی فضای کلی بازی و ارائه حس و حالی منحصربهفرد بهره میبرد.
یکی از توسعهدهندگان استودیو اس-گیم دراینباره گفت: «ما در بخش طراحی مراحل به سبک سولزلایت، قطعا طرفدار الهام گرفتن از طراحی بههم پیوسته و فشرده آثار فرامسافتور قبل از Elden Ring هستیم و این کار را انجام دادهایم. از آنجایی که سولفریم لیانگ، کارگردان بازی، در مدرسه درس معماری را خوانده است، طراحی مراحل و محیطها برای ما اهمیت زیادی دارند؛ بنابراین ما میخواهیم تا مراحلی فوقالعاده خلق کنیم که در عین داشتن تراکم و جزئیات، از عمق زیادی هم برخوردار باشند.»
در ادامه لیانگ درباره اینکه چگونه الهامات مختلف از سایر بازیها به شیوههای مختلف در بازی Phantom Blade Zero گرد هم آمدهاند، صحبت کرد و این بازی را بهعنوان چیزی شبیه بازیهای رزیدنت ایول با سیستم مبارزات شمشیری توصیف کرد. لیانگ دراینباره توضیح داد: «پیش از این، همه فکر میکردند که ما در حال ساخت یک بازی سولزلایک هستیم؛ بنابراین برای ثابت کردن اینکه ما یک سیستم مبارزه کاملاً متفاوت برای بازی اورجینال خود داریم، دموهای گیمپلی نبردها را به اشتراک گذاشتیم.
بااینحال اکنون تصور بازیکنها برعکس شده است؛ زیرا فکر میکنند که Phantom Blade Zero یک بازی هک اند اسلش بدون داستان است و باید از اول تا آخر فقط به کشتار بپردازند، اما بازی ما به این ایده هیچ شباهتی ندارد. حس و حال این بازی را میتوان بیشتر شبیه به سری رزیدنت ایولی دانست که سیستم مبارزات با شمشیر دارد.»
لیانگ همچنین درباره اینکه کاوش در محیطها به اندازه سیستم مبارزات سریع و پیشرفت مهارتهای شخصیت اصلی از پایههای بنیادی بازی Phantom Blade Zero به حساب میآیند، صحبت کرد. کارگردان بازی اعتقاد دارد که جنبههای اکتشافی بازی مشابه بازیهای سولزلایک خواهند بود اما حس و حال آن شباهت زیادی به سری رزیدنت ایول دارد. کارگردان Phantom Blade Zero افزود:
«هر چیزی که برای ساختن پایههای بازی ما مفید و خوب باشد تا تبدیل به یک فیلم رزمی قابل کنترل به همراه ویژگیهایی نظیر کاوش در محیط و پیشرفت مهارتهای قهرمان داستان شود، ما از آن بهره خواهیم برد. برای ما تفاوتی ندارد که سیستم کاوش را از بازیهای سولزلایک بیاوریم یا حس و حال بازی مشابه رزیدنت ایول باشد یا سیستم مبارزات آن حس بازیهای هک اند اسلش را برانگیزد. ما همه اینها را در نظر میگیریم و بهعنوان منابع الهام گرد هم میآوریم. بااینوجود تجربه کلی بازی منسجم است و جنبههای مختلف آن جدا از هم نخواهند بود.»
درنهایت مشخص شد که استودیو اس-گیم تمایل دارد تا بازیهای کلاسیک و اکشن رزمی را به سبک خودش احیا کند. این توسعهدهنده اعتقاد دارد که ایدئولوژیها و اصول طراحی که در بازی Phantom Blade Zero به کار برده است، همه چیز را بهصورت منسجم کنار هم نگه میدارند؛ بنابراین اگر یکی از جنبههای بازی شکست بخورد، سایر جنبهها را با خود به ورطه سقوط میکشاند. لیانگ دراینباره گفت:
«ما ایدئولوژیها و اصول عمیقی در طراحی بازی خود داریم. اگر ما از این اصول استفاده نکنیم، هر عنصری که با الهام از ژانرهای مختلف در بازی آوردهایم، احساس جدا بودن را القا میکند و اینگونه انسجام کلی پروژه از هم میپاشد. یکی از اهداف ما این است که حس و حال دوران طلایی فیلمهای رزمی و کونگ فوی چینی را بازگردانیم که از فیلمهای بروس لی در دهه ۱۹۷۰ تا بهترین آثار اوایل دهه ۲۰۰۰ را شامل میشوند. ما میخواهیم دوباره این اشتیاق را برای آثار رزمی زنده کنیم. علاوهبراین تمایل داریم تا دوباره دوران طلایی بازیهای رزمی که در زمان پلی استیشن 1 و پلی استیشن 2 تجربه شدند را برگردانیم.»
بازی Phantom Blade Zero هماکنون برای کامپیوتر و پلی استیشن 5 در حال توسعه است. این بازی هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد، اما احتمال عرضه آن در پاییز ۲۰۲۶ دور از انتظار نخواهد بود. به گفته سازنده، بازیکنها به ۲۰ تا ۳۰ ساعت زمان نیاز دارند تا تجربه این بازی را به اتمام رسانند.