گیم‌پلی بازی سولزلایک و اول‌شخص Covenant رونمایی شد

شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
مبارزه با باسی قدرتمند در بازی Covenant
در تریلر جدید Covenant می‌توانیم به جهان تاریک و فانتزی آن به همراه گیم‌پلی مبارزات سولزلایک و اول‌شخص، نگاهی داشته باشیم.
تبلیغات

در جدیدترین اخبار گیمینگ‌بولت می‌خوانیم که استودیو Legion تریلر جدیدی از گیم‌پلی بازی سولزلایک و اول‌شخص بازی Covenant را به اشتراک گذاشته است. این تریلر که در شوکیس Galaxies اخیر نمایش داده شد، اولین نگاه به جهان فانتزی و تاریک بازی را ارائه می‌کند. همچنین می‌توانیم به تماشای طراحی برخی محیط‌های پیچیده و نبردهای سریع بازی بپردازیم.

بازی Covenant توسط Legion، تیمی متشکل از توسعه‌دهندگان کهنه‌کار صنعت بازی که قبلا روی بازی‌های بزرگی نظیر کالاف دیوتی، دوم، بتلفیلد، اپکس لجندز و دستنی کار کرده‌اند، در حال ساخت است. احتمالا تاثیر تجربه توسعه‌دهندگان از بازی‌های گذشته‌شان را می‌توانیم در گیم‌پلی Covenant به خوبی احساس کنیم؛ جایی که بازیکن با گرفتن سلاح‌های کشنده در دستش با بی‌رحمی به سمت دشمنان حمله می‌کند.

سازندگان جهان بازی Covenant را به عنوان دنیایی بزرگ و به هم پیوسته توصیف می‌کنند که در آن بازیکن به‌طور مداوم در حال عبور از سرزمین‌های تاریک و کشف اسرار مرموز دفن شده در بطن هرکدام خواهد بود. استودیو در ادامه به‌الهام از بازی‌های سولزلایک اشاره می‌کند که از آن‌ها در طراحی محیط و مراحل بهره برده است. همچنین بازیکن‌ها می‌توانند انواع میانبرها را کشف کنند یا برای حل یک معما به مسیرهای مخفی برسند.

از نظر گیم‌پلی به نظر می‌رسد که بازی Covenant از آثار اول‌شخص قدیمی نظیر Hexen الهام می‌گیرد. تجهیزات نبرد بازیکن شامل ترکیبی از سلاح‌های سرد سبک و سنگین برای موقعیت‌های گوناگون مبارزه در کنار کمان‌ها و طلسم‌های جادویی برای نبرد از راه دور هستند.

توضیحات ارائه شده در بخش پرسش‌های متداول منتشر شده توسط سازنده نشان می‌دهند که مبارزه در بازی Covenant شامل عمق و خلاقیت بیشتری خواهد بود و نسبت به تجربه‌ مبارزات سایر بازی‌های اول‌شخص متفاوت عمل می‌کند. بازیکن‌ها حین تجربه بازی می‌توانند از ترکیب هنرهای رزمی، جادو و سلاح‌های قدیمی برای از بین بردن دشمنان استفاده کنند.

سازنده Covenant برای توسعه سیستم مبارزه تن به تن از مکانیسم‌های دو مجموعه Tekken و Super Smash Bros استفاده کرده است. همچنین برای عمق بخشیدن به غوطه‌وری و آزادی عمل می‌توان به مجموعه‌های Dishonored یا Dark Messiah of Might and Magic به عنوان منابع الهام سازنده اشاره کرد.

سلاح‌هایی که بازیکن با پیش بردن بازی به دست می‌آورد، تا چند سطح ارتقا می‌یابند تا نه‌تنها قدرت آسیب بیشتری دریافت کنند، بلکه باعث تقویت سایر توانایی‌های شخصیت اصلی شوند. همچنین سیستم مبارزه Covenant به بازیکن امکان می‌دهد تا انتخاب کنند که کدام سلاح در کدام دست شخصیت اصلی قرار بگیرد تا آزادی عمل بازیکن در سبک مبارزه دلخواهش گسترش یابد.

شکل‌های دیگری از پیشرفت نیز در گیم‌پلی بازی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان باز کردن حالت (Stance) مبارزه جدید اشاره کرد. هر حالت مبارزه می‌تواند سبک نبرد بازیکن در برابر دشمنان را تغییر دهد و حتی روی توانایی‌های دیگر او نظیر دویدن، پریدن، لگد زدن یا سر خوردن نیز تاثیر بگذارد. همچنین حالت‌های مبارزه می‌توانند مزیت‌های عنصری منحصربه‌فردی را ارائه دهند.

سازنده Covenant تایید کرده است که این بازی از حالت چندنفره آنلاین پشتیبانی خواهد کرد. علاوه‌براین امکان تجربه کمپین به شکل کوآپ فراهم خواهد بود تا بازیکن‌ به همراه دوستانش به تجربه بازی پرداخته و هماهنگ با هم پیشرفت کنند. در کنار این موارد، سازنده چند حالت چندنفره رقابتی را برای بازی در نظر گرفته است که به شکل تقابل تیم‌های یک نفره، دو نفره یا سه نفره قابل انجام هستند. بازی Covenant هنوز تاریخ انتشار ندارد و در حال حاضر برای عرضه روی کامپیوتر از طریق استیم توسعه می‌یابد.

پخش از رسانه

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات