آیا بتسدا تیم توسعه خود را برای The Elder Scrolls 6 گسترش خواهد داد؟

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
بازی The Elder Scrolls 6 شرکت بتسدا
طبق گفته یکی از انیماتورهای سابق، بتسدا احتمالا تیم توسعه The Elder Scrolls 6 را گسترش نخواهد داد.
تبلیغات

در حالی‌که انتظار می‌رود استودیوی بتسدا پس از انتشار بازی Starfield در سال ۲۰۲۳ و بسته‌الحاقی Shattered Space در سال ۲۰۲۴ تمرکز خود را بر ساخت بازی The Elder Scrolls 6 معطوف کرده باشد، یکی از انیماتورهای سابق این استودیو به‌نام جرمی برایانت اظهار داشته که بعید است این شرکت تیم توسعه خود را برای این پروژه به‌طور گسترده گسترش دهد.

برایانت که سابقه فعالیت در پروژه‌هایی همچون The Elder Scrolls 5: Skyrim ،Fallout 4 و Starfield را در کارنامه دارد، در گفت‌وگویی با پادکست Kiwi Talkz به سیاست‌های منابع انسانی در بتسدا پرداخت. وی عنوان کرد که این استودیو به‌جای استخدام سریع و گسترده، بیشتر از طریق ادغام کامل استودیوهای کوچک‌تر، منابع انسانی مورد نیاز خود را تأمین می‌کند تا روند توسعه کارآمدتری داشته باشد. او در این رابطه توضیح داد:

«تاد هاوارد دیدگاه روشنی نسبت به بازی مورد نظر خود دارد و به‌خوبی می‌داند به چه تعداد نیروی انسانی برای تحقق آن نیاز است. هنگامی‌که نقشه راه پروژه مشخص می‌شود، می‌توان دریافت که آیا به توسعه‌دهندگان بیشتری نیاز هست یا خیر. در آن مقطع کاملا مشخص بود که این نیاز وجود دارد. احتمالا تنها راه ممکن برای رشد سریع، جذب و ادغام کامل دیگر استودیوها است؛ چرا که فرآیند استخدام فرد به فرد به این سرعت امکان‌پذیر نیست.»

زمانی‌که از او پرسیده شد آیا ممکن است بتسدا برای توسعه The Elder Scrolls 6 تعداد اعضای تیم خود را افزایش دهد، در پاسخ گفت: «بعید می‌دانم.» برایانت در ادامه رویکرد بتسدا را با شرکت‌هایی همچون راک‌استار گیمز مقایسه کرد که برای تولید بازی‌های بزرگ، تیم‌هایی بسیار گسترده در حوزه‌های مختلف مانند برنامه‌نویسی و انیمیشن‌سازی تشکیل می‌دهند.

او بیان کرد: «راک‌استار در این زمینه واقعا استادانه عمل می‌کند. بازی‌های آن‌ها بسیار صیقل‌یافته و دقیق هستند. همواره این پرسش مطرح می‌شود که چگونه موفق به انجام چنین کاری می‌شوند. درست است که توسعه GTA 6 حدود ۱۰ سال به طول انجامیده، اما زمانی که فهرست عوامل بازی Red Dead Redemption 2 را بررسی کردم، متوجه شدم این پروژه بیش از ۵۰۰ انیماتور داشته است.

حدود ۸۰ تا ۸۵ نفر فقط در بخش انیمیشن گیم‌پلی، حدود ۸۰ نفر در بخش سینماتیک و بیش از ۱۰۰ نفر در زمینه انیمیشن چهره فعالیت می‌کردند. مقیاس این تیم‌ها واقعا چشمگیر است. طبق اعلام رسمی، تیم توسعه Red Dead Redemption 2 حدود هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

احتمال دارد که در حال حاضر نزدیک به سه هزار نفر روی پروژه GTA 6 مشغول به کار باشند. تصور این‌که چگونه چنین تعداد زیادی از افراد می‌توانند با یکدیگر ارتباط مؤثر برقرار کنند و همکاری منسجمی داشته باشند دشوار است. این حجم از نیروی انسانی بیشتر شبیه به خطوط تولید صنعتی به‌نظر می‌رسد تا یک محیط کاری خلاقانه. به‌نظر من چنین وضعیتی مطلوب نیست.»

The Elder Scrolls 6 نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ با یک تیزر کوتاه معرفی شد. این تیزر هیچ اطلاعاتی از فضای بازی یا گیم‌پلی آن ارائه نمی‌داد و صرفا تأییدی بر آغاز توسعه این بازی از سوی استودیو بود. مدیران بتسدا از جمله پیت هاینز در گذشته بارها این پروژه را بسیار بزرگ و جاه‌طلبانه توصیف کرده‌اند. همچنین در سال ۲۰۲۳ فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت اعلام کرد که انتشار بازی هنوز دست‌کم پنج سال دیگر زمان خواهد برد.

منبع: GamingBolt

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات