ریمستر Fallout 3 به ارتقای گیم‌پلی نیاز دارد؟

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
پوستر سیاه و سفید بازی Fallout 3
طراح سابق بتسدا اعتقاد دارد که سیستم تیراندازی در ریمستر Fallout 3 به یک ارتقای اساسی نیاز خواهد داشت.
تبلیغات

شرکت بتسدا چند روز قبل و پس از انتشار انواع گزارش و شایعه، سرانجام ریمستر رسمی بازی The Elder Scrolls 4: Oblivion را به بازار عرضه کرد. باتوجه‌به موفقیتی که این ریمستر در ابتدای راه کسب کرد و استقبال بالای بازیکن‌ها، هم‌اکنون نگاه بسیاری از طرفداران آثار نقش‌آفرینی و کلاسیک بتسدا به سمت ریمستر شایعه شده از بازی Fallout 3 دوخته شده است.

بااینکه ریمستر The Elder Scrolls 4: Oblivion شامل بهبودهای زیادی در بخش بصری بازی اصلی است، اما گیم‌پلی نقش‌آفرینی و جهان باز کلاسیک آن تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است. در واقع این همان تفاوتی به حساب می‌آید که طراح سابق بتسدا اعتقاد دارد باید برای توسعه ریمستر Fallout 3 لحاظ شود.

اخیرا بروس نسمیث که در گذشته به‌عنوان طراح دو بازی The Elder Scrolls 4: Oblivion و Fallout 3 در بتسدا مشغول کار بوده است، در مصاحبه اخیرش با رسانه VideoGamer خاطرنشان کرد که اگر برنامه‌ای برای ساخت ریمستر Fallout 3 وجود دارد، باید تغییرات و بهبودهای زیادی در گان‌پلی آن اعمال شود.

نسمیث در ادامه گفتگوی خود خاطرنشان کرد که گیم‌پلی سری Fallout به‌خصوص بخش تیراندازی با تفنگ آن تحت مدیریت بتسدا از بازی Fallout 3 در سال ۲۰۰۸ تا Fallout 4 در سال ۲۰۱۵ به شکل ویژه‌ای تکامل یافته است: «در بازی Fallout 4 چه پیشرفت‌هایی را دیدید؟ این به شما می‌گوید که بتسدا چه چیزهایی را برای ارتقا در دنباله Fallout 3 در نظر گرفته بود. من می‌دانم که در زمان توسعه Fallout 4 کارهای زیادی برای ارتقای بخش مبارزه با سلاح انجام شد؛ زیرا Fallout 3 اولین باری بود که توسعه‌دهندگان سعی کردند تا رویکرد گیم‌پلی تیراندازی‌محور را در پیش بگیرند و در انجام آن هم موفق بودند.»

نسمیث اعتقاد دارد بااینکه تمرکز مجموعه برای اولین بار در بازی Fallout 3 به سمت مبارزه با اسلحه پیش رفت، اما نیاز به تکامل و بهبودهای زیادی داشت که در نهایت نسخه چهارم به آن دست یافت؛ به همین خاطر اگر قرار باشد یک ریمستر از Fallout 3 در دوره مدرن به بازار عرضه شود، نیاز به بازبینی همه‌جانبه و ارتقای کلی بخش گان‌پلی خواهد داشت.

طراح سابق بتسدا در ادامه خاطرنشان کرد که سیستم مبارزه با سلاح بازی Fallout 3 حتی در سال ۲۰۰۸ نیز خیلی خوب به حساب نمی‌آمد و در مقایسه با سایر بازی‌های شوتر نظیر Gears of War 2 ،Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots ،Call of Duty: World at War و Dead Space که در همان سال عرضه شدند، حرفی برای گفتن نداشت.

نسمیث دراین‌باره افزود: «گان‌پلی بازی Fallout 3 در زمان عرضه حرفی برای گفتن نداشت. همچنین Fallout 3 یک بازی شوتر نقش‌آفرینی بود و یک بازی شوتر سرعتی به حساب نمی‌آمد. در ادامه کارهای زیادی برای ارتقای گان‌پلی در Fallout 4 انجام شد؛ بنابراین من پیش‌بینی می‌کنم با فرض اینکه بتسدا در حال توسعه ریمستر باشد، توسعه‌دهندگان باید کارهای زیادی برای ارتقای گان‌پلی انجام دهند. همچنین ما دیدیم که ریمستر Oblivion فقط به اندازه بازی Skyrim سال ۲۰۱۱ ارتقا نیافته بود، بلکه بتسدا آن را تبدیل به اثری کرد که از آخرین به‌روزرسانی رسمی گرافیکی Skyrim هم فراتر رفته است.»

درحالی‌که بتسدا هنوز هیچ اطلاعیه‌ای درباره توسعه ریمستر Fallout 3 به اشتراک نگذاشته است، شایعه‌هایی در سال ۲۰۲۳ ادعا کردند که توسعه‌دهندگان برای ساخت آن برنامه دارند. همچنین گزارشی که از دادگاه مایکروسافت و FTC ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ فاش شد، به بازی‌های در حال توسعه بتسدا نظیر Indiana Jones and the Great Circle و The Elder Scrolls 6 به‌همراه ریمسترهای در حال توسعه یعنی The Elder Scrolls 4: Oblivion و Fallout 3 اشاره کرده بود.

منبع: گیمینگ‌بولت

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات