تریلر Doom: The Dark Ages به معرفی مرحله Cosmic Realm اختصاص دارد

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
دوم اسلیر و اژدهای مکانیکی در بازی Doom: The Dark Ages
استودیو آی‌دی سافتور در تازه‌ترین تریلر از گیم‌پلی بازی Doom: The Dark Ages به رونمایی از یک مرحله جدید به نام Cosmic Realm پرداخته است.
تبلیغات

به نوشته اینسایدر گیمینگ، بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی و استودیو id Software تریلر جدیدی از گیم‌پلی بازی موردانتظار Doom: The Dark Ages را با طرفداران به اشتراک گذاشته‌اند که کاملا روی پلی استیشن 5 پرو ضبط شده است و به رونمایی از یک مرحله جدید به نام Cosmic Realm می‌پردازد.

هوگو مارتین، کارگردان هنری بازی Doom: The Dark Ages، برای معرفی بهتر این قلمرو کیهانی به ارائه توضیحاتی درباره طراحی قلمرو، دشمنان منحصربه‌فرد آن و یک سلاح باستانی جدید پرداخته است. به گفته مارتین، توسعه‌دهندگان تصمیم داشتند تا یک قلمرو جدید که تاکنون در سری Doom دیده نشده است را در بازی Doom: The Dark Ages بگنجانند. در واقع Cosmic Realm مرحله‌ای به شمار می‌آید که توسعه‌دهندگان تا مدت‌ها به دنبال اضافه کردن آن بوده‌اند تا به بازیکن امکان کشف چیزهای جدید را بدهند.

Cosmic Realm به‌عنوان بُعدی لاوکرافتی از جهان Doom آینده با معماری سیکلوپایی پیچیده، پر از اسرار تاریک و دشمنان دیوانه‌کننده توصیف شده است. اولین دشمنی که بازیکن‌ها در این قلمرو با آن روبرو خواهند شد، Cosmic Baron نام دارد. او به‌عنوان موجودی بی‌رحم با دو دست تیغه‌ای شناخته می‌شود که توانایی فرستادن امواج از راه دور برای مسدود کردن پرتابه‌های دووم اسلیر و آسیب رساندن به او را در اختیار دارد. یکی از بهترین استراتژی‌ها برای کشتن این دشمن، استفاده از فرصت ضدحمله (Parry Window) خواهد بود.

مارتین در ادامه خاطرنشان کرد که توسعه‌دهندگان Doom: The Dark Ages تمام دشمنان را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا بازیکن همیشه فاز تهاجمی خود را حفظ کند و قبل از درگیر شدن تن به تن با آن‌ها، استراتژی مناسب حمله نظیر جاخالی دادن از میان پرتابه‌های مختلف یا دفع آن‌ها را پیدا کنند.

دشمن بعدی متعلق به قلمرو کیهانی، Cacodemon است که بدن آن از ترکیب دو بُعد متفاوت تشکیل شده است و یک طراحی کاملا تازه برای بازی آینده به حساب می‌آید. مارتین این دشمن را با عبارت «توده‌ای معلق از وحشت تله‌پاتی» توصیف می‌کند که می‌تواند با حمله سپرش بازیکن را بی حرکت کند و از ضربه‌های شاخکش برای آسیب رساندن بهره ببرد.

حال که دووم اسلیر باید با ورود به قلمرو جدید با انبوهی از دشمنان ترسناک و قدرتمند مواجه شود، باید سلاحی سهمگین مخصوص در هم کوبیدن بدن هیولاهای جدید هم داشته باشد؛ از همین رو سازندگان یک سلاح منحصربه‌فرد و باستانی را مخصوص مبارزه در این قلمرو طراحی کرده‌اند که Reaver Chainshot نام دارد. این سلاح با استفاده از قدرت کیهانی درونش می‌تواند یک گلوله سنگین و آهنی را به شکل بالستیک به سمت دشمنان پرتاب کند و سپس آن را با استفاده از زنجیر به محفظه سلاح برگرداند تا آماده شلیک بعدی شود. همچنین بازیکن‌ می‌تواند ماشه این سلاح را نگه دارد تا یک گلوله Chaos Sphere پرتاب شود و از دشمنان یک توده خمیری شکل و له شده بر جای گذارد.

به لطف استفاده از جدیدترین نسخه idTech، توسعه‌دهندگان موفق شده‌اند تا ویژگی‌های جدیدی را به نسل جدید Doom اضافه کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به فضاهای بزرگتر مبارزه با منظره‌های عمیق‌تر، دشمنان بیشتر برای مبارزه، تخریب‌پذیری گسترده‌تر، بازخورد بهتر و تجربه کلی روان‌تر اشاره کرد. بازی Doom: The Dark Ages از نورپردازی کاملا پویا با پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو بهره می‌برد و به لطف انجین idTech 8، با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به نرمی روی پلی استیشن اجرا خواهد شد.

پخش از رسانه

بازی Doom: The Dark Ages در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ (۱۵ مه ۲۰۲۵) برای کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 عرضه می‌شود. همچنین مشترکین سرویس گیم پس از روز اول عرضه به تجربه این بازی دسترسی خواهند داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات