اسکوئر انیکس از واکنش طرفداران درباره قرارداد انحصاری Rise of the Tomb Raider میگوید
فیل راجرز مدیر ارشد اجرایی بخش آمریکای کمپانی اسکوئر انیکس اخیرا طی مصاحبهای اعلام کرد که آنها کاملا میدانستند که پس از اعلام قرارداد انحصاری تعداد زیادی از طرفداران واکنش مثبتی نخواهند داشت. او در ادامه توضیح داد:
امیدوارم که طرفداران بدانند ایجاد این قرارداد اصلا تصمیم آسانی نبود. من فکر میکنم که در این مرحله و جایگاه ایجاد هرگونه قراردادی برای ما نیاز به تفکر و تحقیق فراوانی دارد. مخصوصا اگر این قرارداد مربوط به انحصاری کردنِ یک بازی باشد که ما به شدت آن را جدی خواهیم گرفت. درمورد Rise of the Tomb Raider نیز ما میدانستیم که در کوتاه مدت طرفداران ناامید خواهند شد.
یکی از اصلیترین دلایل آزرده خاطر شدن طرفداران به خاطر انحصاری شدن بازی این بود که نسخهی قبلی آن که یک بازسازی به حساب میآمد از همان ابتدا برای تمامی پلتفرمها معرفی شد اما در مقابل بازی Rise of the Tomb Raider برای مدت نسبتا زیادی در انحصار مایکروسافت و مخصوصا کنسولهای ایکسباکس خواهد بود. طبق اعلام کمپانی اسکوئر انیکس این بازی قرار است ابتدا در تاریخ نوزدهم آبان ماه سال جاری بر روی پلتفرمهای ایکسباکس وان و ایکسباکس 360 عرضه شود، پس از آن در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی نوبت به رایانههای شخصی خواهد رسید، سپس بعد از یک سال (احتمالا آبان-آذر سال 95) دارندگان کنسول پلیاستیشن 4 نیز قادر به خرید بازی خواهند بود.
راجرز در ادامه گفت که کمپانی مایکروسافت حس شور و اشتیاق بسیار زیادی برای این مجموعه نشان داده که همین باعث شد اسکوئر انیکس نسبت به همکاری با آنها در ساخت بازی Rise of the Tomb Raider بسیار مشتاقتر شود.
ما پیش از این نیز با آنها در ابعاد کوچکتری همکاری کرده بودیم و میدانستیم که چقدر پشتیبان ما هستند اما با این حال برای بازی Rise of the Tomb Raider مایکروسافت یک نوع احساس شور و اشتیاق خاصی را به ما نشان داد که باعث شد به شدت نسبت به آیندهی این مجموعه و نتیجهی همکاری با آنها مشتاق شویم. طرفداران باید چنین چیزی را درمورد مایکروسافت حس کنند. تعهد آنها نسبت به این قرارداد و مجموعهی Tomb Raider واقعا بی نظیر است.
راجرز در ادامه توضیح داد که فیل اسپنسر رئیس بخش ایکسباکس خودش شخصا هر بار که به سان فرانسیسکو سفر دارد از استودیوی کریستال داینامیکس، سازندهی بازی Rise of the Tomb Raider نیز دیدن میکند.
به طور کلی همکاری مایکروسافت با اسکوئر انیکس بسیار عمیق و دو طرفه است چرا که آنها در حقیقت وظیفهی توزیع و بازاریابی بازی Rise of the Tomb Raider را بر عهده گرفتهاند.
این بازی قرار است در تاریخ نوزدهم آبان ماه سال جاری عرضه شود، دقیقا همان روزی که بازی Fallout 4 نیز پا به میدان خواهد گذشت منتشر شود لذا این امکان وجود دارد که با تاخیری یک یا دو هفتهای رو به رو شویم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Gamespot