در پایان سال ۲۰۱۵ درآمد حاصل از بازیهای موبایل به بیش از ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید
با افزایش بازیهای موبایل جذب مخاطبان مختلف به این صنعت در سالهای گذشته بسیار چشمگیر بوده است. به عنوان نمونه، بازیهای
free-to-play
(رایگان) مانند دو
Candy Crash
و
Angry Birds
موفقیتهای تجاری بزرگی را رقم زدهاند. این موضوع بی شک نتیجهی یک مدل کسب و کار حاصل شده از پرداختهای کوچک با استفاده از گیمپلی به صورت منظم است. به گزارش EEDAR، شرکت تحقیقاتی و گردآورنده گزارش- بازار بازیهای موبایل در مسیر رسیدن به درآمد بیش از ۲۵ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۵ قرار دارد.
شما میتوانید با مشاهده تصویر بالا این موفقیتهای مالی را به تفکیک مناطق جغرافیایی مشاهده کنید. با توجه به آمار، بازیهای موبایل در دو کشور
چین
و
ژاپن
اکنون بسیار گسترده هستند. جمعیت عمومی کشور ژاپن زمان زیادی را صرف بازیهای موبایل
معمایی
میکنند که این موضوع یک انقلاب در بخش بازیهای ژاپنی محسوب میشود. از سویی دیگر ایالات متحده آمریکا و کانادا به رقم بالای درآمد در این صنعت رسیدهاند که این موضوع نیز نشان دهندهی میزان نفوذ جریان اصلی بازیهای موبایل در سراسر جهان است.
آمار دیگر در تحقیقات EEDAR اطلاعاتی را در رابطه با نوع دستگاههای استفاده شده توسط کاربران را مشخص میکند. همان طور که انتظار میرفت در کشور چین با توجه به بازار تلفنهای هوشمند بسیار ارزان مورد درخواست کاربران،
اندروید
بیشترین استفاده را دارد. هرچند در همین راستا گوشیهای
iOS
، همچنان سهم عمدهای از بازار بازی را در کشور ژاپن تشکیل میدهند. البته این تحقیقات بخشهای دیگری مانند میانگین سنی بازیکنان، محبوبترین سبکها نزد بازیکنان و غیره را نیز در بر میگیرد. در صورتی که شما نیز علاقمند به مطالعه این تحقیقات هستید میتوانید با مراجعه به
و وارد کردن مشخصات خود گزارش را از طریق ایمیل دریافت کنید.
منبع: eTeknix