مدیر بخش سرگرمیهای سونی از آینده پلیاستیشن میگوید
همچنین هاوس تایید میکند که آشنایی بازیسازان با کنسول جدید و برداشتن گامی بزرگ، بین دو تا سه سال به طول میانجامد و پلیاستیشن از زمان عرضه تاکنون همواره به دنبال خلاقیت و محتوای تازه بوده است. در ادامه او به بازیهای Aquanaut’s Holiday بر روی پلیاستیشن 3 و PaRappa بر روی پلیاستیشن 1 و شهرت بالای آنها علیرغم فروش نسبتا پایین اشاره میکند. هاوس بر این باور است که مایکروسافت و فیل اسپنسربا هولولنز هدفی مشابه با پلیاستیشن ویآر را دنبال میکنند. هردو قصد دارند در حوزههای جدید کسب تجربه کنند.
هماکنون ما در مرحلهای قرار داریم که آن را رقابت سالم توصیف میکنم و عمدا عبارت "سالم" را به کار میبرم.
هاوس پیشبینی میکند که اولین خریداران پلیاستیشن ویآر گیمرهایی خواهند بود که به دنبال تجربهای جدید هستند. علاوه بر این اشاره میکند که بازیسازان مستقل بر روی ویآر میتوانند درخشش بیشتری داشته باشند زیرا که در ابتدا محتواهای ویآر تجربههای کوتاه را شامل میشوند. هاوس شرح میدهد که موسیقی و فیمهای سونی جایگاه ویژهای در ویآر خواهند داشت.
موسیقی و فیلم احتمالا در فاز دوم توسعه ویآر اضافه خواهند شد، به این دلیل که تمرکز اصلی ما بر روی بازی است. در مورد ارزش بالای ساخت، دید ۳۶۰ درجه و تجربه لایو اکشنهای مبتنی بر دوربین، قبل از اینکه برای عرضه محصول آماده باشیم، هنوز راه طولانی در پیش داریم. اما من فکر میکنم که سونی با همکاری دیگر بخشهای کمپانی میتواند در این حوزه موفق عمل کند.
در مورد پشتیبانی از بازیهای نسل قبل، هاوس میگوید که دریافت واکنش مثبت گیمرها نسبت به پلیاستیشن Now به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. او اذعان میکند که در قبال قیمتهای بالای اجاره اشتباه کردهاند و گیمرها شبکهای مشابه نتفلیکس برای بازی میخواهند. هاوس باور دارد که پلیاستیشن Now استراتژی طولانی مدت بوده و به دلیل محبوبیت روبهافزایش استریم کردن موسیقی و ویدیو، استریم کردن بازیها نیز به بیش از پیش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
منبع: Dualshockers