والپیپر بازی Matchbox Driving Adventures

بررسی بازی Matchbox Driving Adventures؛ بازگشت مجدد مچ‌باکس به دنیای گیم

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
مطالعه 4 دقیقه
بازی Matchbox Driving Adventures بازگشت مجموعه مچ‌باکس به دنیای گیمینگ پس از سال‌های طولانی است. در این مطلب به بررسی بازی مورد نظر خواهیم پرداخت.
تبلیغات

مجموعه Matchbox یک برند اسباب‌بازی است که ابتدا در سال ۱۹۵۳ معرفی شد و از آن زمان شاهد انتشار ماشین‌های مینیاتوری در اشکال مختلف از این برند هستیم. دلیل نام‌گذاری این برند شباهت جعبه‌های این اسباب‌بازی‌ها به جعبه کبریت بودند.

این مجموعه چندین بازی ویدیویی هم داشت که البته آخرین مورد آن‌ در سال ۲۰۰۶ عرضه شد. بعد از انتشار آن اثر، برای مدتی زیادی خبری از این سری نبود تا اینکه نوبت به بازی Matchbox Driving Adventures رسید. این بازی چند روز پیش برای کنسول‌ها و کامپیوتر عرضه شد و در این مطلب آن را بررسی خواهیم کرد.

بازی Matchbox Driving Adventures اثری در سبک ریسینگ آرکید است که وقایع در یک جزیره رخ می‌دهند. در این بازی باید با کمک وسایل نقلیه مختلف مراحل متفاوت را تکمیل کنید و بر حسب عملکرد امتیاز، پول درون بازی و مدال دریافت خواهید کرد. این پول‌ها برای خرید ماشین‌ها و رنگ‌های جدید آن‌ها قابل استفاده هستند.

محیط اقیانوس در بازی Matchbox Driving Adventures

بازی مراحل متنوع و جالبی دارد و از این حیث شاهد عملکرد خوبی هستیم. برای نمونه، در یک مرحله باید با دیگر ماشین‌ها به مسابقه بپردازید و در مرحله دیگری باید در زمان محدود به نقاط تعیین شده بروید. غیر از این مورد، محیط‌های بازی هم زیبا هستند و شاهد طیف خوبی از محیط‌های مختلف هستیم. در بازی محیط‌های زمستانی، ساحلی، جنگلی، درون شهری و دیگر موارد حاضر هستند که هرکدام زیست‌بوم مختص خود را دارند.

در برخی مراحل هم شاهد حضور برخی موانع هستیم تا جذابیت بازی بالاتر برود. البته این مکانیزم می‌توانست بهتر تعبیه شود و برخی موانع به یکباره حاضر می‌شوند و ممکن است تمامی پیش‌روی‌های بازیکن در لحظه‌ای از بین بروند. فرض کنید در آخرین دور، نفر اول یک مسابقه هستید و بی‌مقدمه یک کروکودیل جلوی شما را می‌گیرد و ماشین شما از مسیر خود خارج می‌شود و به جایگاه ششم نزول پیدا می‌کنید. طبیعی است که چنین چیزی در مدت کوتاهی قابل جبران نیست و باید دوباره مرحله را تکمیل کنید.

همچنین برای رفتن به مراحل مختلف در محیط‌های متفاوت، حداقل برای اولین بار باید مسیر را خودتان طی کنید تا به محیط بعدی برسید. این مکانیزم طراحی جالبی دارد و باعث می‌شود برای مدتی از تکمیل اهداف دور شوید و تنها روی لذت رانندگی تمرکز کنید. البته از دفعات بعدی می‌توان این مسیر را به شکل خودکار طی کرد و در نتیجه این اتفاق موجب اعصاب‌خُردی بازیکن نخواهد شد.

محیط شهری در بازی Matchbox Driving Adventures

بازی ماشین‌های مختلفی هم دارد که هرکدام نقاط قوت و ضعف خودشان را دارند و مخصوص تکمیل یک مرحله هستند. مثلا در بازی شاهد حضور ماشین اسپرتی با سرعت بالا هستیم و درعین‌حال ماشین آتش‌نشانی و ماشین آفرود هم در بازی حاضر هستند که هرکدام برای محیط‌ها و کوئست‌های مختلفی کاربرد دارند.

مهم‌ترین مشکل گیم‌پلی بازی نحوه کنترل‌ ماشین‌ها است که اندکی دشوار و بدقلق است. البته با گذشت زمان و تکمیل چند مرحله به آن عادت خواهید کرد؛ اما قطعا برای یک بازی ریسینگ هندلینگ ماشین‌ها برجسته‌ترین مسئله است و تیم سازنده نتوانسته است در این مورد عملکرد سطح بالایی از خود ارائه کند. فیزیک ماشین‌ها هم می‌توانست بهتر تعبیه شود و در برخی موارد شاهد رخدادهای عجیبی هستیم.

گرافیک بازی Matchbox Driving Adventures تقریبا کارتونی است و خبری از گرافیک فوتورئالیستیک نیست. با این حال این نوع طراحی به خوبی با دیگر اجزای بازی همخوانی دارد و شاهد گرافیک بصری زیبایی هستیم. از نظر فنی هم گرافیک بازی بدون مشکل اجرا می‌شود و عملکرد بی‌نقصی را شاهد هستیم. موسیقی‌های بازی هم گوش‌نواز هستند و حس‌وحال رانندگی با آدرنالین را به بازیکن منتقل می‌کنند.

محیط برفی در بازی Matchbox Driving Adventures

در نهایت با وجود برخی مشکلات، می‌توان گفت بازی Matchbox Driving Adventures اثر جذابی است که با قیمت گزافی عرضه شده است. با وجود برخی مشکلات، شاید پس از گذشت زمان و کاهش قیمت، بتوان تجربه آن را حداقل برای یک بار به طرفداران سبک ریسینگ پیشنهاد داد.

والپیپر بازی Matchbox Driving Adventures

Matchbox Driving Adventures

10/7
امتیاز زومجی
بازی Matchbox Driving Adventures اثری در سبک ریسینگ است که با وجود مشکلاتی مثل هندلینگ نه چندان مطلوب و موانع محیطی حاضر در مراحل، اگر به آن فرصت دهید، همچنان جذاب عمل می‌کند و می‌تواند برای دو تا سه ساعت تجربه خوبی ارائه کند. البته با توجه به کمبود محتوای این اثر، شاید بهتر باشد صبر کنید و با کاهش قیمت آن را خریداری کنید.

نقاط قوت

  • تنوع مراحل
  • محیط‌های جذاب
  • ماشین‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت

نقاط ضعف

  • راوی حرّاف
  • کمبود محتوا
  • برچسب قیمتی بالا
  • نحوه کنترل دشوار ماشین‌ها
  • موانع محیطی‌ حاضر در مراحل
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات