فهرست بازی هایی که از فناوری RTX انویدیا پشتیبانی می کنند
بعد از رونمایی بزرگ انویدیا در هفتهی گذشته، انویدیا فهرستی از ۲۱ بازی با پشتیبانی از فناوری NVIDIA RTX را مشخص کرده که برخی از این بازیها به جای بهره گیری از تکنیکِ رهگیری پرتوی بی درنگ ( real-time Ray Tracing) فقط از DLSS یا(Deep Learning Super-Sampling) پشتیبانی خواهند کرد. انویدیا هر دوی این قابلیتها را جزئی از RTX محسوب میکند.
همان گونه که در مقالهی تشریحِ RTX و کارکردِ آن در بازیها گفتیم، عمده تمرکزِ این فناوری روی شتابدهی و عملی ساختنِ استفاده از تکنیکِ گرافیکی ray tracing به صورتِ بی درنگ در بازهای ویدیویی است که در ادامه، هوش مصنوعی هم میتواند به تولیدِ تصاویر با کیفیتتر در خروجی کمک کند. تکنیکی که در معماری تورینگ به این کار اختصاص داده شده به اختصار DLSS نامیده میشود.
در ادامه دو فهرست از بازیهای اعلام شده که هر یک از این دو قابلیت را پشتیبانی میکنند مشاهده میکنید.
رهگیری پرتوی بی درنگ (Real-Time Ray Tracing)
بازیهایی که Real-Time Ray Tracing را دارا خواهند بود به این شرح هستند: (ممکن است بعدا به این فهرست اضافه شود)
سازنده/ ناشر | بازی |
---|---|
Kunos Simulazioni/505 Games | Assetto Corsa Competizione |
Mundfish | Atomic Heart |
EA/DICE | Battlefield V |
Remedy Entertainment/505 Games | Control |
Gaijin Entertainment/Darkflow Software | Enlisted |
NetEase | Justice |
Kingsoft | JX3 |
Piranha Games | MechWarrior 5: Mercenaries |
4A Games | Metro Exodus |
Nexon’s devCAT Studio | ProjectDH |
Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes | Shadow of the Tomb Raider |
(DLSS (Deep Learning Super-Sampling
DLSS تکنیکِ جدیدی برای افزایشِ دقتِ بصری صحنهها و مخصوصا صحنههای متحرک با استفاده هوش مصنوعی است که در تراشههای تورینگ به کمک واحدهای اختصاصی Tensor قابل پردازش خواهد بود. این تکنیک میتواند به جای روشهای دیگرِ Super Sampling که تا این زمان برای افزایشِ کیفیت تصاویر و پرهیز از ایجاد لبههای مشبک در بازیها رایج بوده، استفاده شود. به گفتهی انویدیا استفاده از DLSS میتواند نسبت به روشهای دیگرِ Anti-Aliasing مثل TAA، نرخِ فریمِ بازی را تا دو برابر افزایش دهد و در عینِ حال خروجیِ با کیفیتتری ایجاد کند.
بازیهایی که DLSS را دارا خواهند بود به این شرح هستند: (ممکن است بعدا به این فهرست اضافه شود)
سازنده/ ناشر | بازی |
---|---|
Studio Wildcard | Ark: Survival Evolved |
Mundfish | Atomic Heart |
Phoenix Labs | Dauntless |
Square Enix | Final Fantasy XV |
Unbroken Studios | Fractured Lands |
IO Interactive/Warner Bros | Hitman 2 |
Define Human Studios | Islands of Nyne |
NetEase | Justice |
Kingsoft | JX3 |
Piranha Games | Mechwarrior 5: Mercenaries |
.PUBG Corp | PlayerUnknown’s Battlegrounds |
Arc Games | Remnant: From the Ashes |
Croteam/Devolver | Serious Sam 4: Planet Badass |
Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes | Shadow of the Tomb Raider |
Freezing Raccoon Studios | The Forge Arena |
Compulsion Games / Gearbox | We Happy Few |
چگونگی به کار گیری این تکنیکها در برخی از بازیهای این فهرست در دموهای اختصاصی در حاشیهی مراسمِ انویدیا و نمایشگاه گیمزکامِ 2018 هم نمایش داده شده بودند که در مقالهی نگاهی به تاثیر Ray Tracing در کارتهای گرافیک RTX انویدیا و بازیها به تفصیل به آنها پرداخته شد. همچنین انتظار میرود اولین محوله از سری کارتهای گرافیک RTX 20 شامل GeForce RTX 2080 و GeForce RTX 2080 Ti از ۲۹ شهریور ماه در اختیارِ مصرف کنندگان و کاربرانی که آنها را پیش خرید کردهاند قرار گیرد.