فهرست بازی هایی که از فناوری RTX انویدیا پشتیبانی می کنند

سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
NVIDIA GeForce RTX
کمپانی انویدیا با برخی بازی‌سازان و استودیوهای بزرگ برای پیاده سازی فناوری RTX همکاری نزدیک دارد.
تبلیغات

بعد از رونمایی بزرگ انویدیا در هفته‌ی گذشته، انویدیا فهرستی از ۲۱ بازی با پشتیبانی از فناوری NVIDIA RTX را مشخص کرده که برخی از این بازی‌ها به جای بهره گیری از تکنیکِ رهگیری پرتوی بی درنگ ( real-time Ray Tracing) فقط از DLSS یا(Deep Learning Super-Sampling) پشتیبانی خواهند کرد. انویدیا هر دوی این قابلیت‌ها را جزئی از RTX محسوب می‌کند.

همان گونه که در مقاله‌ی تشریحِ RTX و کارکردِ آن در بازی‌ها گفتیم، عمده تمرکزِ این فناوری روی شتابدهی و عملی ساختنِ استفاده از تکنیکِ گرافیکی ray tracing به صورتِ بی درنگ در باز‌های ویدیویی است که در ادامه، هوش مصنوعی هم می‌تواند به تولیدِ تصاویر با کیفیت‌تر در خروجی کمک کند. تکنیکی که در معماری تورینگ به این کار اختصاص داده شده به اختصار DLSS نامیده می‌شود.

در ادامه دو فهرست از بازی‌های اعلام شده که هر یک از این دو قابلیت را پشتیبانی می‌کنند مشاهده می‌کنید.

کپی لینک

رهگیری پرتوی بی درنگ (Real-Time Ray Tracing)

بازی‌هایی که Real-Time Ray Tracing را دارا خواهند بود به این شرح هستند: (ممکن است بعدا به این فهرست اضافه شود)

سازنده/ ناشر

بازی

Kunos Simulazioni/505 Games

Assetto Corsa Competizione

Mundfish

Atomic Heart

EA/DICE

Battlefield V

Remedy Entertainment/505 Games

Control

Gaijin Entertainment/Darkflow Software

Enlisted

NetEase

Justice

Kingsoft

JX3

Piranha Games

MechWarrior 5: Mercenaries

4A Games

Metro Exodus

Nexon’s devCAT Studio

ProjectDH

Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes

Shadow of the Tomb Raider

کپی لینک

(DLSS (Deep Learning Super-Sampling

DLSS تکنیکِ جدیدی برای افزایشِ دقتِ بصری صحنه‌ها و مخصوصا صحنه‌های متحرک با استفاده هوش مصنوعی است که در تراشه‌های تورینگ به کمک واحدهای اختصاصی Tensor قابل پردازش خواهد بود. این تکنیک می‌تواند به جای روش‌های دیگرِ Super Sampling که تا این زمان برای افزایشِ کیفیت تصاویر و پرهیز از ایجاد لبه‌های مشبک در بازی‌ها رایج بوده، استفاده شود. به گفته‌ی انویدیا استفاده از DLSS می‌تواند نسبت به روش‌های دیگرِ Anti-Aliasing مثل TAA، نرخِ فریمِ بازی را تا دو برابر افزایش دهد و در عینِ حال خروجیِ با کیفیت‌تری ایجاد کند.

بازی‌هایی که DLSS را دارا خواهند بود به این شرح هستند: (ممکن است بعدا به این فهرست اضافه شود)

سازنده/ ناشر

بازی

Studio Wildcard

Ark: Survival Evolved

Mundfish

Atomic Heart

Phoenix Labs

Dauntless

Square Enix

Final Fantasy XV

Unbroken Studios

Fractured Lands

IO Interactive/Warner Bros

Hitman 2

Define Human Studios

Islands of Nyne

NetEase

Justice

Kingsoft

JX3

Piranha Games

Mechwarrior 5: Mercenaries

.PUBG Corp

PlayerUnknown’s Battlegrounds

Arc Games

Remnant: From the Ashes

Croteam/Devolver

Serious Sam 4: Planet Badass

Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes

Shadow of the Tomb Raider

Freezing Raccoon Studios

The Forge Arena

Compulsion Games / Gearbox

We Happy Few

چگونگی به کار گیری این تکنیک‌ها در برخی از بازی‌های این فهرست در دموهای اختصاصی در حاشیه‌ی مراسمِ انویدیا و نمایشگاه گیمزکامِ 2018 هم نمایش داده شده بودند که در مقاله‌ی نگاهی به تاثیر Ray Tracing در کارت‌های گرافیک RTX انویدیا و بازی‌ها به تفصیل به آنها پرداخته شد. همچنین انتظار می‌رود اولین محوله از سری کارت‌های گرافیک RTX 20 شامل GeForce RTX 2080 و GeForce RTX 2080 Ti از ۲۹ شهریور ماه در اختیارِ مصرف کنندگان و کاربرانی که آنها را پیش خرید کرده‌اند قرار گیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات