ایسوز از کنسول دستی جدید و قوی‌تر خود رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
کنسول  ROG Ally
ایسوز کنسول دستی و قابل حمل ROG Ally X را با باتری بزرگ‌تر، ۱۶ گیگابایت رم و حافظه SSD M.2 2280 معرفی کرد.
تبلیغات

ایسوز از نسخه جدید کنسول دستی یا کامپیوتر گیمینگ قابل حمل ROG Ally با نام ROG Ally X رونمایی کرد. مدل جدید که برخلاف انتظار ROG Ally 2 نام‌گذاری نشده است، دستگاه کاملا جدیدی نیست و به‌نوعی نسخه به‌روزرسانی شده‌ی محصول قبلی ایسوز محسوب می‌شود که با همان پردازنده Ryzen Z1 Extreme و نمایشگر یکسان ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز VRR عرضه خواهد شد.

درواقع، مهم‌ترین وجه تمایز این دستگاه با ROG Ally، باتری آن است که به‌گفته‌ی ایسوز ۴۰ درصد بزرگ‌تر از نسل قبل طراحی شده است. بااین‌حال شرکت سازنده جزئیات دقیق ظرفیت آن را اعلام نکرده است. درهرصورت، گیمرها باید انتظار ۳ ساعت عمر مفید گیم‌پلی را در مقایسه با عمر باتری ۱.۵ ساعتی نسخه قبل داشته باشند. ایسوز همچنین تایید می‌کند که این دستگاه از استاندارد حافظه ذخیره‌سازی SSD M.2 2280 پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب ارتقاء آن ساده‌تر خواهد بود.

این دو تغییر درکنار هم می‌تواند نشان‌دهنده‌ی بزرگ‌تر شدن این کنسول دستی باشد، اما فعلا در این خصوص چیزی گفته نشده است.

کنسول دستی جدید ROG Ally X

مشخصات کنسول دستی ASUS ROG Ally X

  • استفاده از پردازنده Ryzen Z1 Extreme نسل قبل
  • نمایشگر 7 اینچی و 120 هرتز مشابه نسل قبل
  • باتری بزرگ‌تر
  • حافظه ذخیره‌سازی بالاتر SSD 2 2280
  • حافظه رم بیشتر از ۱۶ گیگابایت
  • بدنه سنگین‌تر از ASUS ROG Ally سال ۲۰۲۳
  • فاصله گرفتن اسلات کارت SD از هیت سینک دستگاه
  • قیمت بیش از ۶۹۹ دلار در زمان عرضه

علاوه‌براین موارد، گفته می‌شود این دستگاه از بیش از ۱۶ گیگابایت حافظه رم برخوردار است. البته ایسوز ظرفیت دقیق آن را مشخص نکرده است. همچنین مشخص نیست که آیا ماژول حافظه‌ی به‌کاررفته در آن سریع‌تر از 6400MT/s خواهد بود یا خیر. حالا و با طراحی مجدد جوی استیک‌های دستگاه، گفته می‌شود قابلیت تعمیر آن نسبت به قبل بهتر شده است. قسمت گریپ‌های آن نیز تغییر کرده و سنگین‌تر از نسل قبل شده است.

یکی دیگر از تغییراتی جزئی آن، جا‌به‌جا شدن محل اتصال کارت SD و دور شدن آن از خروجی هوای گرم سیستم خنک‌کننده دستگاه است. البته ایسوز به مشکل مدیریت حرارت کنسول نسل قبل خود اذعان نمی‌کند، بلکه این تغییر را در نتیجه‌ی استفاده از یک برد اصلی جدید در طراحی ASUS ROG Ally X می‌‌داند.

2024-5-rog-ally-x-june

ایسوز درحال حاضر اطلاعات مربوط‌به زمان عرضه یا قیمت آن را اعلام نکرده است، اما گفته می‌شود این دستگاه گران‌تر از نسل قبل خواهد بود. معرفی رسمی کنسول ASUS ROG Ally X همراه‌با انتشار مشخصات کامل آن در تاریخ ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) انجام خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات