نویسنده: یاشار ظروفی
// سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۶

زمان عرضه احتمالی پردازنده های سری Intel Core Ultra 200 اعلام شد

پردازنده‌های سری Core Ultra 200 از شرکت اینتل احتمالا در اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه به بازار عرضه می‌شوند.

رسانه Benchlife از زمان احتمالی معرفی سری پردازنده Core 200 Ultra از کمپانی Intel خبر داد. اطلاعات منتشر شده توسط این رسانه به طور مشخص از زمان احتمالی نسخه Lunar Lake از این سری پردازنده‌ها خبر می‌دهد که اولین محصولاتی از این شرکت به حساب می‌آیند که از معماری کاملا نوین اینتل در بخش پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی استفاده می‌کنند.

به گزارش این رسانه، پردازنده Core Ultra 200V که با نام Lunar Lake شناخته می‌شود، احتمالا در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۴ سپتامبر معادل ۲۷ شهریور الی ۳ مهر ماه امسال به بازار عرضه می‌شود. هر چند در گزارش این رسانه تاریخ دقیقی اعلام نشده است اما زمان احتمالی عرضه این محصول، هفته ۳۸ یا ۳۹ سال جاری میلادی پیش‌بینی شده که معادل تاریخ مذکور است. پردازنده دیگر از خانواده جدید پردازنده‌های اینتل که در این گزارش به آن اشاره شده است، مدل Arrow Lake-S است که احتمالا یک ماه پس از پردازنده Lunar Lake به بازار عرضه می‌شود.

بدین ترتیب جدول زمانی سخت‌افزارهایی که در چند ماه آینده شاهد عرضه آن‌ها به بازار هستیم، بدین شکل است:

  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۳: سری پردازنده‌های رایزن AI 300 یا Strix Point از شرکت AMD
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳: سری پردازنده‌های رایزن 9000 یا Granite Ridge از شرکت AMD
  • ۲۷ شهریور الی ۳ مهر ۱۴۰۳: سری پردازنده‌های Core Ultra 200V یا Lunar Lake از شرکت Intel
  • ۱۱ تیر الی ۱۰ مهر ۱۴۰۳: مادربردهای X870 و B850 از شرکت AMD
  • مهر و آبان ۱۴۰۳: پردازنده‌های Core Ultra 200K یا Arrow Lake-S و مادربردهای سری Z890 از شرکت Intel
  • دی و بهمن ۱۴۰۳: پردازنده‌های Core Ultra 200 یا Arrow Lake-S و مادربردهای سری B860 و H810 از شرکت Intel

در این گزارش همچنین اشاره‌ای به همایش Intel Vision 2024 شده و پیش‌بینی کرده است که پردازنده‌های سری Lunar Lake از شرکت اینتل، با فاصله اندکی قبل از این همایش معرفی می‌شوند. اینتل معمولا در این همایش از پلتفرم‌های رومیزی خود رونمایی می‌کند و به نظر می‌آید که همایش امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. انتظار می‌رود که محصولات معرفی شده در Intel CES 2024، از حدود یک ماه بعد از پایان این همایش به بازار عرضه شوند و در همین زمان هم می‌توانیم منتظر ورود مادربردهای Z890 که به سوکت‌های LGA-1851 جدید اینتل تجهیز شده‌اند و مناسب همین پردازنده‌های جدید هستند، باشیم.

پیشتر نیز، این رسانه از معرفی مادربردهای B860 و H810 اینتل در همایش CES 2025 خبر داده بود که در صورت صحت، زمان معرفی این مادربردها با پردازنده‌های Arrow Lake-S با دو مدل توان مصرفی ۶۵ وات و ۳۵ وات، همزمان می‌شود. این سری پردازنده‌ها که با نام Core non-K شناخته می‌شوند نیز برای کامپیوترهای رومیزی طراحی شده‌اند.

به طور کلی، به نظر می‌آید که سال شلوغی برای شرکت‌های سخت‌افزاری است و غول‌های فناوری قرار است به صورت فشرده محصولات جدید خود را معرفی کنند. شرکت Nvidia نیز به احتمال زیاد در اواخر سال جاری میلادی از کارت‌های گرافیکی سری 50 خود رونمایی می‌کند و سه ماهه اول سال آینده میلادی نیز توسط Intel و AMD به طور کامل برای معرفی محصولات جدید رزرو شده است.

نظر خودتان درباره محصولات جدید این شرکت‌های پیشتاز فناوری را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده