مادربردهای جدید ایسوس از نورپردازی داینامیک ویندوز پشتیبانی می کنند

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
مادربرد asus rog strix
شرکت ASUS قابلیت نورپردازی داینامیک ویندوز برای قطعات RGB را به مادربردهای خود می‌آورد.
تبلیغات

سال گذشته شرکت مایکروسافت یک قابلیت جدید برای ویندوز ۱۱ معرفی کرد که مختص سیستم‌های گیمینگ بود. این سیستم‌ها معمولا مملو از قطعاتی هستند که از نورپردازی RGB پشتیبانی می‌کنند و برای هماهنگ‌سازی آن‌ها باید از یک سیستم جدا یا نرم‌افزارهای ثالث استفاده کرد که در اکثر مواقع با تمام قطعات سازگار نیستند.

نورپردازی پویا ویندوز (Windows Dynamic Lighting) قابلیت جدیدی است در بخش شخصی‌سازی ویندوز که به صورت اختصاصی در این سیستم عامل قرار داده شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا نورپردازی قطعات مختلف داخل کیس را در صورتی که شرکت سازنده آن قطعات از این ویژگی پشتیبانی کند، با یکدیگر هماهنگ کنند و تغییرات مختلف در آن اعمال کنند. شرکت ایسوس که همین الان هم از این ویژگی در هدفون‌های گیمینگ و لپ‌تاپ‌های خود پشتیبانی می‌کند، اعلام کرده که به‌زودی این ویژگی را در مادربردهای خود نیز اضافه می‌کند.

به گزارش رسانه Benchlife، مادربردهای ایسوس با پردازنده‌های سری AMD 600 و Intel 700 از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. کاربران می‌توانند این ویژگی را در بایوس و در بخش نورپردازی LED فعال یا غیرفعال کنند. مشخص نیست که این ویژگی به صورت پیشفرض روی این مادربردها فعال هستند یا خیر. این رسانه همچنین تایید کرده است که مادربرد ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

بایوس مادربرد ایسوس asus motherboard bios

با وجود اینکه قابلیت نورپردازی داینامیک ویندوز هنوز به اندازه ابزار رسمی شرکت‌ها برای پشتیبانی از سیستم‌های ARGB یا هماهنگ‌کننده‌های افکت‌های نوری، پیشرفته نیست اما می‌توان گفت که این قابلیت می‌تواند رشد کند. اگر تعداد شرکت‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند بیشتر شود، مایکروسافت هم بهینه‌سازی‌های لازم روی عملکرد این ویژگی را بیشتر می‌کند. شرکت ASRock نیز سه ماه پس از معرفی این ویژگی توسط مایکروسافت اعلام کرد که محصولات خود را با آن سازگار می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات