اینتل: نسخه لپتاپ پردازنده‌های اینتل مشکل پایداری تراشه‌های دسکتاپ را ندارند

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل
برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که مشکل عدم پایداری عملکرد پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهمی اینتل به حوزه‌ی تراشه‌های لپ‌تاپ نیز گسترش پیدا می‌کند، اما اینتل می‌گوید که مشکل این تراشه‌ها با نسخه دسکتاپ آن‌ها یکسان نیست.
تبلیغات

ممکن است نسخه لپ‌تاپ پردازنده‌های جدید اینتل نشانه‌هایی از عدم پایداری عملکرد را از خود نشان داده باشند، اما اینتل می‌گوید این مسئله جدا از مشکل رایج نسخه دسکتاپ این تراشه‌ها است که اخیراً خبرساز شده است. تقریباً همه از مسئله عدم پایداری در اجرای بازی‌ها و کرش کردن برنامه‌ها هنگام اجرا روی تراشه‌های نسل سیزدهم و چهاردهمی اینتل مطلع هستند. این مشکل اولین‌بار چند ماه قبل در رسانه‌ها و انجمن‌های کاربری مطرح شد و باوجود تلاش‌های اینتل برای رفع این مشکل، هنوز که هنوز است به قوت خود باقی است. حالا متیو کسلز، مؤسس Alderon Games در ردیت اظهار داشته است که نسخه لپ‌تاپ این تراشه‌ها نیز منجر به کرش کردن و ناپایداری در اجرای بازی‌ها می‌شوند تا پیچیدگی بیشتری را در مسئله‌ی گره خورده‌ی اینتل ایجاد کند.

درحالی که کسلز اشاره‌ی دقیقی به مدل پردازنده‌ی مدنظر خود نداشته است، انتظار می‌رود که این CPU هم نیز از سری جدید پردازنده‌های اینتل در سیزدهم و چهاردهم این محصولات باشد. این نخستین باری است که این مشکل برای یکی از تراشه‌های موبایل اینتل گزارش می‌شود. البته تیم آبی به سرعت نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و ازطریق Digital Trends اعلام کرد که این موضوع دلیل دیگری دارد که نتیجه آن مشابه مشکل مشاهده شده در پلتفرم دسکتاپ بوده است.

پردازنده‌های لپتاپ نسل سیزدهم و چهاردهمی اینتل

این بیانیه نشان می‌دهد که مشکل بی ثباتی عملکرد پردازنده‌های دسکتاپ اینتل روی لپ‌تاپ‌ها تأثیری نداشته است و به‌گفته‌ی کارشناس این شرکت، گزارش‌هایی که از مشکل نسخه لپ‌تاپ این تراشه‌ها منتشر شده است، علائم رایجی است که به‌دلیل برخی مشکلات دیگر ایجاد شده است. بااین‌حال باتوجه به اینکه ادعاهای اخیر اینتل با شک و تردید مواجه شده است، بررسی‌ها روی احتمال گسترش این موضوع به پلتفرم لپ‌تاپ‌ها ادامه دارد. چراکه ظهور این گزارش‌ها می‌تواند چنین مسئله‌ای را توجیه کند.

باوجود گذشت ماه‌ها از بروز این مشکل در محصولات جدید اینتل، تیم آبی هنوز موفق به رفع کامل این مسئله نشده است. با عرضه قریب الوقوع پردازنده‌های Arrow Lake-S این شرکت در ماه اکتبر، باید دید که آن‌ها با چه واکنشی مواجه خواهند شد. برخی کارشناسان، مشکل بی ثباتی در عملکرد پردازنده‌های جدید اینتل را یک مشکل اساسی قلمداد می‌کنند و فراخوان این محصولات را اجتناب ناپذیر می‌دانند. چیزی که اینتل را در موقعیت سختی قرار خواهد داد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات