پردازنده‌های گرافیکی RDNA 4 با چند قابلیت جدید ری تریسینگ عرضه می‌شوند

سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
معماری RDNA 3
براساس اطلاعات فاش شده، نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی RDNA 4 شرکت AMD با چندین قابلیت جدید در فناوری ری تریسینگ همراه خواهند شد.
تبلیغات

درحالی که AMD همچنان روی طراحی پردازنده‌های گرافیکی RDNA 4 نسل بعد کار می‌کند، اطلاعات فاش شده از این محصولات نشان می‌دهد که موتور پردازش ری تریسینگ این تراشه‌ها با بهبود قابل توجهی همراه است. انتظار می‌رود که این قابلیت‌ها را در کارت‌های گرافیک جدید Radeon RX 8000 و کنسول PS5 Pro مشاهده کنیم. پیش از این هم گزارش‌هایی مبنی بر اینکه موتور ری تریسینگ پردازنده‌های گرافیکی RDNA 4 شرکت AMD با بهینه‌سازی چشم گیری مواجه می‌شوند، منتشر شده بود.

AMD باوجود تلاش زیاد که برای پیشرفت در مسئله ری تریسینگ به کار گرفته است، همواره در این زمینه با ضعف روبه‌رو بوده و اگر معماری RDNA 4 پیشرفت قابل توجهی را در این زمینه ارائه کند، می‌توان انتظار داشت که AMD بالاخره قادر به رقابتی نزدیک با انویدیا باشد. اگرچه نسل اول فناوری رهگیری پرتو AMD در سال ۲۰۲۰ با معرفی خانواده‌ی گرافیکی RDNA 2 (Radeon RX 6000) به کارت‌های گرافیک این شرکت اضافه شد، انویدیا قابلیت مذکور را اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ با نسل تورینگ (GeForce RTX 20) معرفی کرد.

بهبود ری تریسینگ در سری RDNA 4

براساس ادعای Kepler، منبع قابل اتکای اطلاعات فاش شده‌ی AMD، کنسول PS5 Pro نیز از بسیاری از این ویژگی‌های جدید بهره‌مند خواهد شد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است:

    باتوجه به اینکه AMD در این نسل تلاشی برای رقابت با مدل‌های رده بالای پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید انویدیا، موسوم به سری Blackwell که در کارت‌های گرافیک GeForce RTX 50 مورد استفاده قرار می‌گیرند، نخواهد کرد، انتظار نمی‌رود که شاهد معرفی رقبایی برای امثال RTX 5090 و RTX 5080 باشیم. بنابراین تمرکز روی عملکرد و بهینه‌سازی ری تریسینگ در سری RDNA 4 می‌تواند در این زمینه مؤثر و کارآمد باشد. به‌خصوص با بازی‌های جدیدی که بیشتر روی این تکنولوژی‌ها تمرکز می‌کنند.

    در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات