نتایج بنچمارک پردازنده های AMD Ryzen 9000 لو رفت

یک‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده رایزن 9 سری 9000
افشاگران قبل از اعلام رسمی، نتایج بنچمارک‌های پردازنده Ryzen 9000 از شرکت AMD در تست Cinebench R23 را منتشر کردند.
تبلیغات

تا جایی‌که خبر داریم، شرکت AMD زمان عرضه پردازنده‌های Ryzen 9000 را بسته به مدل‌های مختلف، بین یک تا دو هفته عقب انداخته است. مجموعه این پردازنده‌ها در تاریخ ۲۵ شهریور و نتایج بنچمارک‌های آن‌ها یک روز قبل و در تاریخ ۲۴ شهریور برای کسانی که قصد بررسی آن‌ها را دارند، عرضه می‌شود. در همین حین اما افشاگران سخت مشغول افشای اخبار دست اولی هستند که یا ازطریق کسانی که این محصولات را برای بررسی دریافت کردند، به‌دست آورده‌اند یا ازطریق شرکت‌های سازنده مادربرد که نمونه‌های اولیه این پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری Zen 5 را برای آزمایش روی مادربردهای خود دریافت کردند.

اخیرا یک افشاگر در شبکه اجتماعی ایکس نتایج تست‌های انجام شده روی پردازنده‌های Ryzen 9000 را که در بنچمارک Cinebench R23 به‌دست آمده‌اند، منتشر کرده است. این بنچمارک در حال حاضر محبوب‌ترین سنگ محک برای تمام پردازنده‌ها به حساب می‌آید و حتی خود AMD هم از آن برای نمایش توانایی پردازنده‌های اورکلاک شده Zen 5 در مراسم رونمایی خود استفاده کرده بود.

نتایج لو رفته از بنچمارک پردازنده های AMD Ryzen 9000 توسط HXLQQ

نتایج این بنچمارک جدید شامل اطلاعات پردازنده ۱۲ هسته‌ای Ryzen 9 9900X، پردازنده ۸ هسته‌ای Ryzen 7 9700X و پردازنده ۶ هسته‌ای Ryzen 5 9600X می‌شود که درکنار هم نشان می‌دهند AMD تمرکز خود را روی چه بخشی گذاشته است.

چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که ما در این تصویر هیچ اطلاعاتی از باقی قطعات استفاده شده برای انجام این بنچمارک از جمله حافظه رم یا محدودیت‌های منبع تغذیه را نداریم و به همین دلیل نمی‌توانیم این نتایج را با هیچ چیز دیگری مقایسه کنیم.

در مجموع می‌توان گفت که آپگرید حاصل از مهاجرت از معماری Zen 4 به معماری Zen 5 باعث بهبود ۱۰ تا ۱۵ درصدی در عملکرد تک‌هسته‌ای و بهبود ۱۰ تا ۱۳ درصدی در عملکرد چندهسته‌ای این پردازنده‌ها داشته است.

رده بندی پردازنده های Ryzen 9000 براساس نتایج بنچمارک Cinebench
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات