قیمت پردازنده‌های جدید سری AMD Ryzen 9000 مشخص شد

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده Ryzen 9000 شرکت AMD
به‌لطف اطلاعات موجود در وبسایت دو فروشگاه بزرگ، قیمت پردازنده‌های سری AMD Ryzen 9000 قبل از عرضه رسمی آن‌ها فاش شده است.
تبلیغات

آخرین سری پردازنده‌های دسکتاپ که با نام Granite Ridge شناخته می‌شوند تا هفته آینده به بازار عرضه نخواهند شد. ابتدا قرار بود که این پردازنده‌ها امروز روانه بازار شوند؛ اما متاسفانه تاریخ عرضه آن‌ها تا ۱۸ مرداد (Ryzen 9600X/9700X) و ۲۴ مرداد (Ryzen 9900X/9950X) به عقب کشیده شد.

بااین‌حال امروز اطلاعات قابل‌توجه‌ای از قیمت این پردازنده‌ها دریافت کردیم. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها غیررسمی هستند؛ اما چون توسط دو مورد از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های ایالت متحده ارائه شده‌اند می‌توان تا حد زیادی به آن‌ها استناد کرد.

همان‌طور که قبلا نیز گفته شد این قیمت‌ها هنوز توسط AMD تایید نشده‌اند؛ اما توسط Best Buy و Newegg که دو مورد از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های ایالات متحده هستند فهرست شده‌اند و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را درست در نظر گرفت. ظاهرا AMD از اشتباهات گذشته خود درس گرفته است و قیمت‌گذاری بهتری را در مقایسه با نسل قبل شاهد هستیم.

مدل Ryzen 9 9950X چیزی حدود ۵۹۹ دلار قیمت دارد که ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از 7950X در هنگام عرضه است. مدل Ryzen 9 9900X نیز کاهش قیمت مشابه‌ای را تجربه کرده است. تفاوت قیمت در بخش میان‌رده‌ها چندان چشمگیر نیست؛ به‌طوری که مدل Ryzen 7 9700X با قیمت ۳۵۹ دلار که تنها ۴۰ دلار ارزان‌تر از نسل قبل است به بازار عرضه خواهد شد و مدل Ryzen 5 9600X نیز در مقایسه با نسل قبلی تنها ۲۰ دلار کاهش قیمت خواهد داشت.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ آیا از قیمت‌گذاری جدید AMD راضی هستید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات