اینتل ۱۵ درصد نیروهای خود را اخراج می‌کند

جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
لابراتوار اینتل
در پی اجرایی شدن جدیدترین برنامه‌ی اینتل جهت کاهش هزینه‌های جاری این شرکت، ۱۵ درصد کل پرسنل زیرمجموعه این شرکت شامل ۱۹ هزار نفر شغل خود را از دست خواهند داد.
تبلیغات

اینتل به‌دلیل وضعیت ناپایدار پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ با شرایط سختی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و در بحبوحه‌ی همین شرایط، تأیید کرده است که بیش‌از ۱۹ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد.

گزارش مالی اینتل از سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی نشان می‌دهد که این شرکت در مجموع ۱.۶ میلیارد دلار متضرر شده است. این میزان بالاتر از دوره سه‌ماهه قبلی عملکرد مالی این شرکت است. این شرکت در این بازه زمانی اقدام به تقسیم سود معلق به سهام‌داران خود کرد که باعث شد بعد از پایان معاملات ارزش سهام آن ۱۰ درصد کاهش پیدا کند. پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل عملکرد مالی شرکت را باوجود دستیابی به اهداف تعیین شده‌ی خود در مسیر پیشرفت تکنولوژی، «ناامیدکننده» توصیف می‌کند.

گلسینگر خاطر نشان کرد که نتایج سه‌ماهه دوم سال تحت تأثیر «رشد تساعدی سود ناخالص محصولات مرتبط با حوزه کامپیوترهای هوش مصنوعی» قرار گرفته است. این مسائل به احتمال زیاد با عرضه پردازنده‌های سری Meteor Lake در ارتباط است که قادر به دستیابی به اهداف اولیه‌ی تعیین شده برای آن‌ها نبودند.

اینتل در این مدت سرمایه‌گذاری خود را در حوزه‌های تجاری اساسی خود به‌شدت افزایش داده است که این موضوع هزینه‌های تیم آبی را افزایش داده است. بااین‌حال عملکرد این شرکت همچنان در زمینه‌هایی مانند کامپیوترهای کلاینت و دیتاسنترها سودده است.

گزار شمالی اینتل در سه ماهه دوم سال 2024

اینتل درحال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار نفر نیرو دارد که به منظور کاهش هزینه‌های جاری شرکت قرار است ۱۵ درصد از این تعداد با تعدیل نیرو مواجه شوند. به این ترتیب تا پایان سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۹۵۰۰ نفر شغل خود را از دست خواهند داد.

اینتل می‌خواهد تا سال ۲۰۲۶، میلیاردها دلار از هزینه‌ی تحقیق‌و‌توسعه و بازاریابی را کاهش دهد. این شرکت در سال جاری هزینه‌های سرمایه‌ای را به‌میزان بیش‌از ۲۰ درصد کاهش خواهد داد و با اعمال تغییراتی سازمانی، «کارهای غیرضروری را متوقف خواهد کرد.» تیم آبی متعهد شده است که «تمامی پروژه‌ها و تجهیزات فعال را بررسی کند» تا از مدیریت بهتر هزینه‌ها مطمئن شود.

مدیر ارشد مالی اینتل غیرمستقیم گفته است که نسل جدید پردازنده‌های این شرکت (موسوم‌به لونار لیک) احتمالا به‌تنهایی توانایی تغییر شرایط را نخواهند داشت. او اعلام کرد لونار لیک به «ویفرهای خارجی» وابسته خواهد بود؛ منظور او ویفرهایی است که توسط شرکت‌هایی مثل TSMC تولید می‌شوند، نه خود اینتل.

اینتل پیش‌تر در سال ۲۰۲۲ گفت که تا سه سال پیش رو، هر سال بین ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار از هزینه‌های عملیاتی را کاهش خواهد داد. در همان زمان شاهد اخراج برخی از نیروهای شرکت بودیم. تعداد کارمندان اینتل در سال ۲۰۲۳ به‌میزان پنج درصد کاهش یافت اما زمان زیادی نگذشته بود که تعداد زیادی نیروی جدید استخدام شدند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات