گارانتی پردازنده‌های اینتل شامل نسخه‌های OEM و خارج از باکس نیز می‌شود

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده های شامل حال افزایش دو ساله گارانتی اینتل
اینتل با اصلاح قانون افزایش دو ساله مدت زمان گارانتی پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهمی خود، حالا تراشه‌هایی که توسط جمع آوری کنندگان سیستم و خریداران عمده این محصولات به فروش می‌رسند را نیز شامل این طرح کرد.
تبلیغات

چندی پیش اعلام شد که اینتل به‌دنبال مشکلات به وجود آمده به‌دلیل عدم پایداری عملکرد پردازنده‌های نسل سیزدهمی و چهاردهمی خود، تصمیم به افزایش دو ساله مدت زمان گارانتی این محصولات گرفت تا به این شکل برای خریداران این محصولات جبران مافات کند. به این ترتیب مدت زمان ضمانت این محصولات بسته به مکانی که خریداری شده باشند به حداکثر پنج سال می‌رسد.

البته در ابتدا اعلام شد که این طرح صرفاً شامل پردازنده‌هایی که در باکس و از مجاری رسمی به فروش می‌رسند می‌شود؛ تصمیمی که حالا به نظر می‌رسد در آن تجدید نظر شده است و نسخه‌‌های OEM یا تراشه‌هایی که در کیس‌های جمع آوری شده و آماده به فروش می‌رسند نیز شامل حال آن می‌شوند. همچنین فروشندگانی که این تراشه‌ها را به‌صورت عمده و بدون باکس مجزا خریداری کردند نیز می‌توانند این تراشه‌ها را با گارانتی افزایش یافته به مشتریان بفروشند.

از آنجایی که مدل‌های رده بالای تراشه‌های اینتل دیگر به همراه باندل CPU کولرها عرضه نمی‌شوند، تقریباً برای اکثر کاربران توجیهی ندارد که بخواهند ورژن باکس دار این تراشه‌ها را خریداری کنند. بنابراین این تغییر رویه، بسیاری از خریداران این محصولات را شامل حال گارانتی جدید اینتل می‌کند.

در ادامه فهرست تراشه‌هایی که شامل افزایش دو ساله مدت زمان گارانتی اینتل شدند را مشاهده می‌کنید:

تراشه های اینتل با افزایش مدت زمان گارانتی

با ورود به هفته‌ی دوم ماه اوت، اینتل هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی قرار است آپدیت میکروکد تراشه‌های معیوب خود را منتشر کند. این شرکت ادعا می‌کند که بسیاری از مشکلات موجود با نصب این به‌روزرسانی رفع خواهد شد. هرچند به نظر می‌رسد تراشه‌هایی که از قبل دچار آسیب شدند، با این تغییر هم اصلاح نخواهند شد.

بعد از سروصدای زیادی که مشکل ناپایداری پردازنده‌های اینتل به پا کرد، اخیراً ادعای جالبی مطرح شده بود که نرخ خرابی پردازنده‌های اینتل را با AMD مقایسه می‌کرد. Puget Systems، تولید کننده‌ی معتبر کامپیوترهای با کارایی بالا، آمارهایی را منتشر کرده که نشان می‌دهند نرخ خرابی پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل کمی بیش از دو درصد است، درحالی‌که پی‌سی‌های مجهز به پردازنده AMD سری رایزن ۵۰۰۰ و ۷۰۰۰ نرخ خرابی بیشتر از چهار درصد دارند. مدیر Puget پیش‌بینی می‌کند که نرخ خرابی پردازنده‌های اینتل احتمالاً در آینده افزایش خواهد یافت: «پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل دارای نرخ خرابی بالایی هستند اما نه در سطحی که باعث نگرانی جدی شود. اطمینان از آینده‌ی این سی‌پی‌یوها مسئله‌ای بسیار مهم‌تر از نرخ خرابی‌هایی است که امروز مشاهده می‌کنیم. اگر درست باشد که سی‌پی‌یوهای نسل چهاردهم با گذشت زمان افزایش خرابی خواهند داشت، شاید موضوع به مشکل بزرگ‌تری تبدیل شود.»

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات