اصلاح پردازنده‌های Raptor Lake روی عملکرد آن‌ها تاثیری نخواهد گذاشت

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی اینتل Core
اینتل می‌گوید به‌روزرسانی میکروکد پردازنده‌های Raptor Lake روی اورکلاک و عملکرد آن‌ها تأثیری نخواهد داشت.
تبلیغات

Little Pigeon یک وبلاگ‌نویس چینی است که اطلاعات دست اولی را در گذشته به اشتراک گذاشته است. این شخص به کنفرانس Intel x ASUS دعوت شده و خلاصه اطلاعات این رویداد را در وبلاگ خود منتشر کرده است. ظاهرا کنفرانس مورد بحث بر معماری پردازنده‌های فعلی و نسل بعدی تمرکز داشته است. شرکت اینتل ادعا می‌کند که به‌روزرسانی میکروکد پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم هیچ تاثیری بر قابلیت توربو بوست این قطعات نخواهد داشت. خلاصه اطلاعات رویداد را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

  • تضمین عملکرد: به‌روزرسانی‌های بایوس بر قابلیت توربو بوست تأثیر نمی‌گذارند و عملکرد اورکلاک را برای پردازنده‌های سری K حفظ می‌کنند.
  • گارانتی تمدیدشده: کاربران پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم دو سال گارانتی اضافی از اینتل دریافت خواهند کرد.
  • Arrow Lake: پردازنده‌های نسل جدید حداقل ۱۰۰ وات مصرف انرژی کمتری دارند و مشکلات سری قبلی را نخواهند داشت.
  • Battlemage: اینتل پردازنده‌های گرافیکی جدید خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد و وعده می‌دهد که عملکرد این GPUها در مقایسه با نسل فعلی بسیار بهتر خواهد بود.

منابع مختلفی گزارش داده‌اند که اینتل پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر معماری Battlemage را تا پایان سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال آینده روانه بازار خواهد کرد. اینتل نیز به‌طور رسمی تایید کرده است که به‌روزرسانی میکروکد پردازنده‌های Raptor Lake در اواسط ماه اوت (مرداد) منتشر خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود سری پردازنده‌های Arrow Lake طی ماه سپتامبر (شهریور-مهر) و در رویداد Innovation به نمایش گذاشته شوند. لطفا برای دریافت اطلاعات رسمی در آینده با زومجی همراه باشید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات