تاریخ عرضه اولین پردازنده های سری Core Ultra 200 اینتل افشا شد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نماد پردازنده های Core Ultra 200
مشخصات و تاریخ عرضه پردازنده‌های سری Core Ultra 200 افشا شد. اولین نسخه‌ها ۱۹ مهر عرضه می‌شوند.
تبلیغات

سری پردازنده‌های نسل بعدی Core Ultra از شرکت اینتل که با اسم رمز Arrow Lake-S شناخته‌می‌شوند، قرار است محصولات دسکتاپی‌ای باشند که از این مدل نام‌گذاری جدید استفاده می‌کنند. سری ۲۰۰ شامل ۱۴ مدل محصول مختلف است اما باید توجه داشت که تاکنون هیچ مدلی از Core Ultra 3 در این فهرست قرار نگرفته‌اند. احتمالا این مدل‌ها در آینده عرضه خواهند شد.

گفته می‌شود که مدل پرچم‌دار این پردازنده‌ها یعنی Core Ultra 9 285K دارای ۸ هسته عملکردی Lion Cove و ۱۶ هسته بازدهی Skymont است. این بیشترین پیکربندی هسته‌ای در این سری پردازنده است و همچنین گفته شده که سرعت کلاک آن با فناوری Thermal Velocity Boost تا ۵.۷ گیگاهرتز افزایش می‌یابد. این مشخصات به محصولی که حداکثر مصرف برق یا TDP آن ۱۲۵ وات است، اشاره دارد اما این مدل با پیکربندی‌های ۶۵ وات (مدل ۲۸۵ بدون K) و حتی ۳۵ وات (مدل 285T) نیز عرضه می‌شود. در این مدل‌ها، در مقایسه با سرعت ۳.۷ گیگاهرتز برای هسته‌های P-Core در مدل 285K سرعت پایه بسیار پایین‌تری دارند یعنی به‌ترتیب ۲.۵ گیگاهرتز و ۱.۴ گیگاهرتز.

جدول مشخصات پردازنده های سری core ultra 200 از شرکت اینتل

گفته می‌شود که سری Core Ultra 7 شامل پنج مدل است از جمله مدل‌های F و KF که بدون iGPU (گرافیک مجتمع) هستند و گرافیک Arc یکپارچه ندارند. طبق گزارش رسانه Benchlife این سری پردازنده شامل ۸ هسته پرفورمنس و ۱۲ هسته افیشنت است که در مجموع به ۲۰ هسته می‌رسد. سرعت بوست برای این سری پردازنده از ۵.۳ گیگاهرتز (مدل 265T) تا ۵.۵ گیگاهرتز (مدل 265K) متغیر است.

شاید جالب‌ترین به‌روزرسانی، اضافه شدن مدل‌های جدید Core Ultra 5 مانند مدل‌های ۲۴۵ (که قبلا معرفی شده بودند)، مدل‌های ۲۳۵ و مدل‌های ۲۲۵ باشد. گفته می‌شود که این مدل‌ها به ترتیب دارای ۱۴ هسته، ۱۴ هسته و ۱۰ هسته هستند.

مشخص شده که برنامه اینتل برای سری Core Ultra 200 این است که اولین مدل‌ها را در تاریخ ۱۹ مهر عرضه کند. طبق معمول، این مدل‌ها احتمالا فقط شامل نسخه‌های K و KF هستند و مدل‌های بدون K و سری T به‌صورت جداگانه و در زمان دیگری عرضه می‌شوند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات