نتایج آزمون پرچمدار جدید اینتل افشا شد

چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده Core Ultra 9 اینتل
طبق نتایج افشا شده از تست گیک‌بنچ پردازنده Core Ultra 9 285K این پردازنده نسبت به نسل قبلی خود عملکرد بهتری دارد.
تبلیغات

انتظار می‌رود که اینتل ظرف چند هفته آینده سری جدید پردازنده‌های دسکتاپی خود را معرفی کند. فرایند توسعه این پردازنده‌ها به‌خوبی پیشرفت کرده و الان بیشتر شرکای اینتل به نمونه‌های تایید صلاحیت شده دسترسی دارند. این نمونه‌ها نسخه‌های نهایی این محصولات نیستند که به‌دست فروشندگان می‌رسند اما باید تا حد زیادی عملکرد مشابه با نسخه‌های نهایی را نشان دهند مگر اینکه اینتل بخواهد یک تغییر ناگهانی در آن‌ها ایجاد کند.

پردازنده Core Ultra 9 285K اینتل به‌عنوان پرچم‌دار این سری پردازنده‌ها شناخته می‌شود اما این به‌دلیل آن است که ما هنوز نمی‌دانیم که برنامه‌های اینتل برای نسخه‌های ویژه مانند سری KS چیست. ممکن است یک نوع 290K یا 290KS هم در صف انتشار در ماه‌های آینده باشد اما ما از آن خبر نداریم. چیزی که ما می‌دانیم این است که Core Ultra 9 285K قرار است دارای پیکربندی کامل شامل ۸ هسته Lion Cove و ۱۶ هسته Skymont باشد.

این پردازنده از قابلیت هایپرتردینگ پشتیبانی نمی‌کند بنابراین تعداد هسته‌ها و رشته‌های آن برابر و ۲۴ عدد است. بنابر اطلاعات فاش شده، این پردازنده باید بتواند ازطریق تقویت سرعت انتقال دمای خود تا سرعت ۵/۷ گیگاهرتز تقویت شود. این اطلاعات ازطریق آمار تازه منتشر شده از وبسایت Geekbench تایید شده که سرعت کلاک این پردازنده را ۵۶۹۶ مگاهرتز ثبت کرده است.

نتایج آزمون Geekbench پردازنده core ultra 9 285k از شرکت اینتل

دو نتیجه محدود از تست اخیر این پردازنده در گیک‌بنچ موجود است. این پردازنده توانسته امتیازهای ۳۴۴۹ و ۳۴۵۰ را در بخش آزمون تک‌هسته‌ای و امتیازهای ۲۲۹۹۷ و ۲۳۰۲۴ را در بخش آزمون چندهسته‌ای ثبت کند. این پردازنده روی مادربرد گیمینگ ROG Strix Z890-A از ایسوس و ۶۴ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 با سرعت ۶۴۰۰ تست شده است.

ما همچنین نتایج آزمون‌های پردازنده Core Ultra 7 265K(F) را هم به‌دست آوردیم که گفته می‌شود قرار است هم‌زمان با پردازنده‌های 285K و 245K عرضه شود. این پردازنده توانست امتیازهای ۳۰۲۹ و ۳۰۷۵ را در بخش آزمون تک‌هسته‌ای و امتیازهای ۱۸۰۸۴ و ۱۸۱۳۱ را در بخش آزمون چندهسته‌ای ثبت کند. از آن‌جایی‌که قبلا امتیاز این پردازنده در این دو آزمون به‌ترتیب ۳۲۱۹ و ۱۹۴۳۳ ثبت شده بود می‌توانیم بگوییم که امتیازهای جدید این پردازنده هیچ ارزشی ندارند.

به‌نظر می‌رسد که مدل 285K عملکرد چندرشته‌ای بهتری نسبت به 14700K از خود نشان می‌دهد اما مدل 265KF ممکن است از 14700K کندتر باشد. این محصول همچنین در بخش تک‌هسته‌ای نیز آورده کمتری نسبت به نسل قبل خود دارد. البته همه این‌ها در صورتی است که ما نتایج آزمون‌های قبلی را حساب نکنیم بنابراین لازم به ذکر است که این اطلاعات جدید نمایانگر پتانسیل کامل این پردازنده‌ها نیستند. طبق آخرین شایعات، اینتل در نظر دارد تا پردازنده‌های جدید دسکتاپی خود را در تاریخ ۱۹ مهر معرفی کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات