انویدیا در سه ماه ۳۰ میلیارد دلار درآمدزایی کرد

شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
جنسن هوانگ و پردازنده های انویدیا
انویدیا به‌لطف موفقیت روزافزون در صنعت هوش مصنوعی، تنها در بازه زمانی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ حدود ۳۰ میلیارد دلار درآمدزایی کرد.
تبلیغات

انویدیا امروز گزارشی از درآمدزایی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ارائه کرد که براساس آن، درآمد خالص شرکت به ۳۰ میلیارد دلار رسیده است. این یعنی ۱۶ درصد بالاتر از بازه سه‌ماهه‌ی قبل و ۱۲۲ درصد بیشتر از موعد مشابه سال گذشته که صعود خیره کننده تیم سبز در بازار سرمایه را به‌دنبال داشت. ارزش سهام انویدیا نسبت به سال گذشته ۱۶۰ درصد و در پنج سال گذشته ۲۹۰۰ درصد بیشتر شده است. این اتفاق باعث شد تا بسیاری از کارمندان این شرکت نیز میلیونر شوند.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا تأیید کرد که نمونه‌های آزمایشی پردازنده‌های بلک‌ول درحال ارسال به خریداران و شرکای تجاری این شرکت است. وی در ادامه اعلام کرد که فناوری هوش مصنوعی تمامی صنایع جهان را متحول خواهد کرد.

درشرایطی که هوش مصنوعی و صنایع مرتبط با آن درحال تحول و فراگیری است، انتظار می‌رود که فعلاً انویدیا به‌تنهایی جلودار این صنعت در سراسر جهان باشد. آن‌ها فقط در نیمه اول سال مالی ۲۰۲۵ این شرکت، بیش از ۱۵.۴ میلیارد دلار سود را به سهام‌داران خود پرداخت کردند. مجوز بازخرید سهام این شرکت در پایان سه‌ماهه دوم سال ۷.۵ میلیارد دلار بود که این مبلغ به تصمیم هیئت مدیره این شرکت بدون تاریخ انقضا ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

فتح قله های سودآوری توسط انویدیا

از طرفی، حوزه‌ی پردازنده‌های دیتاسنتر این شرکت به رکورد ۲۶.۳ میلیارد دلار فروش در سه‌ماهه دوم سال دست پیدا کرده است. این مبلغ ۱۵۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ و ۱۶ درصد بیشتر از دوره‌ی سه‌ماهه‌ی قبل است. پردازنده‌های سری H200 انویدیا و همچنین عرضه‌ی محصولات جدید سری Blackwell که براساس تکنولوژی B200 توسعه پیدا کرده است، این موفقیت را رقم زدند.

فارغ از همه‌ی این موارد، انویدیا از بازار گیمینگ محصولات خود نیز ۲.۹ میلیارد دلار درآمدزایی کرده است که ۱۶ درصد بیشتر از سال گذشته و ۹ درصد بیشتر از سه‌ماهه‌ی قبلی است.

بخش اتوماسیون و روباتیک این شرکت نیز در این دوره‌ی زمانی ۳۴۶ میلیون دلار سودآوری را برای شرکت به همراه داشته است که مجددا ۵ درصد بیشتر از دوره‌ی سه‌ماهه‌ی قبل و ۳۷ درصد بیشتر از سال قبل است.

انویدیا انتظار دارد تا نرخ سودآوری این شرکت در دوره سه‌ماهه‌ی بعدی به ۳۲.۵ میلیارد دلار برسد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات