جمله تبلیغاتی جدیدی روی لیبل پردازنده‌های گرافیکی RTX درج شد

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
جمله تبلیغاتی جدید کارت های گرافیک GeForce RTX
انویدیا خیلی بی‌سروصدا جمله‌ی تبلیغاتی روی محصولات سری GeForce RTX و کامپیوترهای هوش مصنوعی خود را به «Powering Advanced AI» تغییر داد.
تبلیغات

انویدیا معمولاً برچسب تبلیغاتی پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX را زود به زود تغییر نمی‌دهد. آخرین باری که یک تغییر قابل‌توجه را در این زمینه مشاهده کردیم، به زمان معرفی اولین سری از گرافیک‌های RTX در سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد که نام‌گذاری محصولات انویدیا از GeForce GTX به GeForce RTX تغییر کرد. پس از آن به مرور نحوه‌ی درج عبارت «GeForce RTX» مضمون ساده‌تر و مدرن‌تری به خود گرفت، اما تقریباً بدون تغییر باقی ماند.

برچسب تبلیغاتی جدید انویدیا برای محصولات سری GeForce RTX

حالا برچسب نام‌گذاری پردازنده‌های GeForce RTX یک عبارت تبلیغاتی جدید را به خود می‌بیند که جمله‌ی «Powering Advanced AI» یا به عبارتی «تقویت کننده‌ی هوش مصنوعی پیشرفته» را پایین‌تر از نماد GeForce RTX قرار داده است. این عبارت جدید، نشان‌دهنده‌ی توان بالای پردازش هوش مصنوعی محصولات تیم سبز و اهمیت آن برای برند تجاری انویدیا است.

انویدیا مدت زیادی است که با ارائه‌ی فناوری‌های پیشرفته و مبتنی بر هوش مصنوعی DLSS، فریم جنریشن، ری ریکانستراکشن، ChatRTX و ACE و همچنین موارد دیگری که در آینده عرضه خواهند شد، در زمینه کاربری هوش مصنوعی در حوزه‌ی گیمینگ پیشرو عمل کرده است.

توان پردازش هوش مصنوعی تراشه‌های رده مصرف‌کننده‌ی انویدیا با ارائه‌ی صدها و بعضاً هزاران واحد TOPS، چندین برابر بیشتر از توان پردازش ۵۰ تا ۶۰ تاپس ارائه شده توسط واحد NPU محصولات دیگر تولیدکنندگان بازار، مانند AMD، اینتل و Qualcomm است که نشان‌دهنده‌ی اهمیت این موضوع برای انویدیا است. همچنین این اختلاف فاحش باعث شده است تا انویدیا با تبدیل شدن به تولید کننده‌ی انحصاری این تراشه‌های قدرتمند در بازار، سودآوری عظیمی را تجربه کند و به ارزشمندترین شرکت در جهان تبدیل شود.

تغییر لوگوی GeForce RTX در طول سال ها

تغییر لوگوی GeForce RTX در طول سال‌های اخیر

لیبل جدید انویدیا برای پردازنده‌های گرافیکی این شرکت از همین حالا توسط شرکای تجاری این شرکت و تولیدکنندگان کارت‌های گرافیک مبتنی بر این تراشه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب پلتفرم GeForce RTX درحال تبدیل شدن به ابزاری فراتر از کاربری گیمینگ است و اپلیکیشن‌های مختلفی از جمله تولیدکنندگان محتوا از آن برای رندرینگ در سطح بالا استفاده می‌کنند.

بعضی شایعات حاکی از آن هستند که انویدیا قصد دارد تا کارت‌های جدید خود را در اواخر سال ۲۰۲۴ معرفی و عرضه آن‌ها را به سال ۲۰۲۵ موکول کند. این شایعات با استراتژی کلی انویدیا در جدا کردن زمان معرفی و عرضه محصولات خود تطابق دارد و در گذشته نیز شاهد آن بودیم. در انویدیا معمولا انتشار مشخصات دقیق، بازه‌های قیمتی، آنباکسینگ و بررسی‌ها بین زمان معرفی تا عرضه محصول اتفاق می‌افتد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات