نتایج بنچمارک پردازنده Core Ultra 9 285K اینتل؛ ۱۴ درصد سریع‌تر از 9950X

پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده Intel Core Ultra 9 285K و مادربرد ROG Maximus Z890 APEX
مادربرد پرچم‌دار ایسوز ROG Maximus Z890 APEX در نتایج بنچمارک منتشر شده از پردازنده Core Ultra 9 285K اینتل فاش شد.
تبلیغات

پردازنده Core Ultra 9 285K طی هفته‌های گذشته روی پلتفرم‌های مختلفی برمبنای تراشه Z890 مورد بررسی قرار گرفته است. جدیدترین نتایج منتشر شده از بنچمارک Geekbench این CPU، روی بالاترین مدل از مادربردهای اورکلاک ایسوز یعنی ROG Maximus Z890 APEX انجام شده است که هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده است.

با شروع از مشخصات فنی این CPU باید گفت که Core Ultra 9 285K از ۲۴ هسته‌ در پیکربندی ۹ هسته‌ی P و ۱۶ هسته‌ی E و ۲۴ رشته پردازشی برخوردار است. سرعت کلاک پایه این تراشه به ۳.۷ گیگاهرتز و در بالاترین حالت به ۵.۷ گیگاهرتز می‌رسد. اینتل برای این تراشه ۳۶ مگابایت حافظه کش L3 و ۱۲۵ وات توان مصرفی PL1 را در نظر گرفته است.

نتایج بنچمارک Intel Core Ultra 9 285K

بررسی این تراشه روی پلتفرم ASUS ROG Maximus Z890 APEX با سوکت جدید LGA 1851 صورت گرفته است. این تراشه، نسخه‌ی جدید مادربرد Z790 APEX محسوب می‌شود که رکوردهای متعددی با استفاده از آن به ثبت رسید. این مادربرد از دو DIMM حافظه پشتیبانی می‌کند و در این کانفیگ به‌خصوص، از ۴۸ گیگابایت حافظه رم DDR5-7200 استفاده شده است. فرکانس عملکرد این CPU در این تست به ۵.۷ گیگاهرتز رسانده شده است که حاصل نتایج منتشر شده‌ی آن، مربوط‌به حالت اورکلاک نیست.

نتایج عملکرد تک هسته  Intel Core Ultra 9 285K

از نظر عملکرد هم باید گفت که بار دیگر نتایج قدرتمندی را از تراشه Core Ultra 9 285K سری Arrow Lake اینتل برای دسکتاپ مشاهده می‌کنیم. این CPU در تست single-core به امتیاز ۳۴۲۰ و در تست multi-core به امتیاز ۲۳۳۷۶ دست پیدا کرده است. این میزان ۲ درصد بیشتر از عملکرد single-core و ۱۴ درصد بیشتر از نتایج multi-core پردازنده Ryzen 9 9950X شرکت AMD است. همچنین اختلاف عملکرد آن با تراشه Core i9-14900K از نسل قبل به ترتیب ۱۱ و ۱۲ درصد است.

نتایج عملکرد چند هسته  Intel Core Ultra 9 285K

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل به همراه مادربردهای متناسب آن‌ها از نسل جدید مانند ROG Maximus Z890 APEX در تاریخ ۱۷ اکتبر برای خرید در دسترس قرار خواهند گرفت.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات