لاین آپ پردازنده‌های رده بالای Arrow Lake-HX برای لپتاپ‌ها فاش شد

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
پردازنده های سری Arrow Lake-HX
مشخصات نسل جدید پردازنده‌های لپتاپ اینتل از سری Arrow Lake-HX شامل مدل ۲۴ هسته‌ای و پرچمدار Core Ultra 9 285HX فاش شد.
تبلیغات

وبسایت wccftech به نقل از jaykihn0 در توییتر، فهرستی از مشخصات فنی پردازنده‌های رده بالای HX اینتل از نسل جدید تراشه‌های Arrow Lake، ویژه لپتاپ‌ها و تجهیزات قابل حمل را منتشر کرده است. این خانواده، شامل ۶ مدل مختلف از سری Core Ultra 200 می‌شود که از نظر طراحی قالب، مشابه تراشه‌های دسکتاپ این سری خواهند بود. در ادامه شرحی از مشخصات هریک از مدل‌های این سری را مشاهده می‌کنید:

۶ مدل سری Arrow Lake-HX شامل پردازنده Core Ultra 9 285HX، پردازنده Core Ultra 9 275HX، پردازنده Core Ultra 7 265HX,، پردازنده Core Ultra 7 255HX، پردازنده Core Ultra 5 245HX و نهایتا پردازنده Core Ultra 5 235HX می‌شوند که هریک از این مدل‌ها حداقل در دو کانفیگ مختلف با فرکانس عملکرد متفاوت روانه بازار می‌شوند.

پردازنده‌های سری Core Ultra 9

پردازنده Core Ultra 9 285HX از سری Core Ultra 9 این خانواده، پرچمدار محصولات این سری خواهد بود که با برخورداری از ۸ هسته‌ی P-Core با معماری Lion Cove و ۱۶ هسته‌ی E-Core با معماری Skymont می‌شود که تشکیل دهنده‌ی پیکربندی ۲۴ هسته‌ و ۲۴ رشته‌ی این CPU می‌شوند. سرعت کلاک پایه این تراشه ۲.۸ گیگاهرتز برای هسته‌های P و ۲.۱ گیگاهرتز برای هسته‌های E بیان شده است و حداکثر سرعت بوست کلاک آن به ۵.۵ گیگاهرتز برای هسته‌های عملکرد و ۴.۶ گیگاهرتز برای هسته‌های بهینه می‌رسد. حداکثر فرکانس عملکرد تمام هسته‌های CPU نیز ۵.۲ گیگاهرتز خواهد بود. همچنین شما در این مجموعه یک iGPU با ۶۴ واحد محاسباتی و ۲ گیگاهرتز سرعت کلاک را دریافت می‌کنید. پردازنده Core Ultra 9 275HX نیز دیگر مدل این سری خواهد بود که تنها در سرعت کلاک و به میزان ۱۰۰ مگاهرتز در فرکانس بوست کلاک هسته‌های P با Core Ultra 9 285HX تفاوت دارد.

پیکربندی تراشه های Arrow Lake-HX اینتل

پردازنده‌های سری Core Ultra 7

پردازنده Core Ultra 7 265HX از سری Core Ultra 7 این خانواده، پرچمدار محصولات این سری خواهد بود که با برخورداری از ۸ هسته‌ی P-Core با معماری Lion Cove و ۱۲ هسته‌ی E-Core با معماری Skymont می‌شود که تشکیل دهنده‌ی پیکربندی ۲۰ هسته‌ و ۲۰ رشته‌ی این CPU می‌شوند. سرعت کلاک پایه این تراشه ۲.۶ گیگاهرتز برای هسته‌های P و ۲.۳ گیگاهرتز برای هسته‌های E بیان شده است و حداکثر سرعت بوست کلاک آن به ۵.۳ گیگاهرتز برای هسته‌های عملکرد و ۴.۶ گیگاهرتز برای هسته‌های بهینه می‌رسد. حداکثر فرکانس عملکرد تمام هسته‌های CPU نیز ۵.۱ گیگاهرتز خواهد بود. همچنین شما در این مجموعه یک iGPU با ۶۴ واحد محاسباتی و ۲ گیگاهرتز سرعت کلاک را دریافت می‌کند. پردازنده Core Ultra 7 255HX نیز دیگر مدل این سری خواهد بود که تنها در سرعت کلاک و به میزان ۱۰۰ مگاهرتز در فرکانس بوست کلاک هسته‌های P و E با Core Ultra 7 265HX تفاوت دارد.

پردازنده‌های سری Core Ultra 5

پردازنده Core Ultra 5 245HX از سری Core Ultra 5 این خانواده، پرچمدار محصولات این سری خواهد بود که با برخورداری از ۶ هسته‌ی P-Core با معماری Lion Cove و ۸ هسته‌ی E-Core با معماری Skymont می‌شود که تشکیل دهنده‌ی پیکربندی ۱۴ هسته‌ و ۱۴ رشته‌ی این CPU می‌شوند. سرعت کلاک پایه این تراشه ۳.۱ گیگاهرتز برای هسته‌های P و ۲.۶ گیگاهرتز برای هسته‌های E بیان شده است و حداکثر سرعت بوست کلاک آن به ۵.۱ گیگاهرتز برای هسته‌های عملکرد و ۴.۵ گیگاهرتز برای هسته‌های بهینه می‌رسد. حداکثر فرکانس عملکرد تمام هسته‌های CPU نیز ۵.۰ گیگاهرتز خواهد بود. همچنین شما در این مجموعه یک iGPU با ۶۴ واحد محاسباتی و ۲ گیگاهرتز سرعت کلاک را دریافت می‌کند. پردازنده Core Ultra 5 235HX نیز دیگر مدل این سری خواهد بود که تنها در سرعت کلاک و به میزان ۲۰۰ مگاهرتز در فرکانس بیس کلاک هسته‌های P با Core Ultra 5 245HX تفاوت دارد.

اینتل پیش از این تأیید کرده که پردازنده‌های Arrow Lake در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی برای دسکتاپ و لپتاپ عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود ماه آینده شاهد عرضه اولین تراشه‌های این سری برای پی سی باشیم. تراشه‌های لپتاپ Arrow Lake-HX نیز اواخر امسال یا نهایتا اوایل ۲۰۲۵ و همزمان با رویداد CES به نمایش گذاشته شوند. این محصولات با تراشه‌های سری Fire Range (HX) شرکت AMD رقابت می‌کنند و قرار است به همراه پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 50 انویدیا در لپتاپ‌های نسل جدید مورد استفاده قرار بگیرند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات