مشخصات فنی و نحوه نامگذاری APUهای Strix Halo شرکت AMD مشخص شد

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده AMD Ryzen 9 7945HX3D
براساس اطلاعات فاش شده، APUهای نسل جدید AMD از سری Strix Halo، تحت عنوان سری AMD Ryzen AI Max روانه بازار خواهند شد.
تبلیغات

همانطور که پیش از این هم توسط Golden Pig، از منابع قابل اتکای افشای اطلاعات سخت افزاری مطرح شده بود، AMD ممکن است تغییر دیگری را در نحوه نامگذاری پردازنده‌های رایزن ایجاد کند. حالا گفته می‌شود که APUهای نسل جدید سری Strix Halo این شرکت، تحت عنوان سری AMD Ryzen AI Max روانه بازار خواهند شد.

به گزارش وبسایت Videocardz، ظاهرا AMD روی ۳ مدل مختلف از این سری مشغول به کار است که شامل حداکثر ۱۶ هسته‌ی Zen 5 و تا ۴۰ واحد محاسبات گرافیکی می‌شوند. طبیعتا این پیکربندی متعلق به مدل پرچمدار این سری خواهد بود. این درحالی است که گفته می‌شد AMD از عرضه این مدل صرف نظر کرده است. حالا به نظر می‌رسد که حداقل دو مدل از محصولات این سری از ۴۰ واحد پردازش گرافیکی با معماری RDNA 3.5 برخوردار هستند.

به این ترتیب لاین آپ محصولات سری AMD Ryzen AI Max شامل موارد زیر است:

  • Ryzen AI Max+395 با ۱۶ هسته Zen 5 و ۴۰ هسته گرافیکی RDNA 3.5
  • Ryzen AI Max+390 با ۱۲ هسته Zen 5 و ۴۰ هسته گرافیکی RDNA 3.5
  • Ryzen AI Max+385 با ۸ هسته Zen 5 و ۳۲ هسته گرافیکی RDNA 3.5

APU‌های Strix Halo از ۲ واحد CCD با ۸ هسته‌ی پردازشی در هریک از آن‌ها استفاده می‌کنند. از طرفی حداقل یک مدل از این سری را با یک چیپلت هسته خواهیم داشت که می‌تواند برای تجهیزات گیمینگ مناسب باشد. در فهرست فاش شده هیچ مدلی با GPU یکپارچه کمتر از ۳۲ واحد CU دیده نمی‌‌شود که در کمترین حالت دو برابر بیشتر از مدل‌های مختلف سری Strix Point است.

مشخصات فاش شده از APUهای AMD Ryzen AI Max

از مشخصات فنی و نحوه نامگذاری این محصولات کاملا مشهود است که AMD بازار محصولات مناسب برای ورک‌استیشن و قابل حمل را هدف قرار داده است. بازاری که هم‌اکنون تحت تسلط محصولات سری M اپل قرار دارد. بنابراین تنها قیمت رقابتی است که می‌تواند برای تیم قرمز شانسی باقی بگذارد. همچنین این محصولات می‌توانند در سایر زمینه‌های کاربری مثل گیمینگ نیز قابل استفاده باشند.

در پایان، نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات