طراحی پکیج پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D لو رفت

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
طراحی پکیج بسته بندی AMD Ryzen 7 9800X3D
طراحی پکیج بسته بندی پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D با شعار «نهایت پردازش برای اوج تجربه‌ی گیمینگ» توسط Moore's Lawis Dead منتشر شده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین رقیب حال حاضر AMD، تراشه‌های اینتل Core Ultra 200K نیستند که قرار است به زودی روانه بازار شوند، بلکه پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D که تاکنون فقط در قالب شایعات و اطلاعات فاش شده از آن صحبت به میان آمده است، تنها رقیبی است که می‌تواند فراتر از عملکرد پرچمدار فعلی این شرکت ظاهر شود. AMD بارها ثابت کرده که استفاده از حافظه کش 3D V-Cache روی پردازنده‌های رایزن تأثیر چشمگیری روی عملکرد گیمینگ آن‌ها دارد. نسخه‌ی ۸ هسته‌ای این CPU شامل یک واحد CCD و یک لایه‌ی 3D V-Cache است که بدون تغییر در نحوه‌ی توزیع ورکلودها بین CCDها در تراشه‌های رده بالایی که تعداد هسته‌های بیشتری دارند، بهترین عملکرد را به خود اختصاص می‌دهد.

درحال حاضر شایعه شده که AMD پردازنده Ryzen 7 9800X3D را اواخر اکتبر تا اوایل نوامبر عرضه خواهد کرد. این موضوع تاکنون توسط چند منبع معتبر تأیید شده، اما هنوز به تاریخ عرضه مشخصی برای آن اشاره نشده است. تنها یک سری داده‌های تجاری مربوط به این تراشه که تاکنون با شرکای AMD در میان گذاشته شده، به دست ما رسیده است که شامل نام تراشه‌های 9950X3D و 9900X3D در کنار Ryzen 7 9800X3D نمی‌شود. بنابراین این موضوع می‌تواند نشان دهنده این باشد که این تراشه‌ها بعدا به صورت جداگانه عرضه خواهند شد.

تصویر تبلیغاتی تراشه Ryzen 7 9800X3D

به گزارش وبسایت Videocardz، شرکت AMD به تازگی یک CPU جدید را با شعار «نهایت پردازش برای اوج تجربه‌ی گیمینگ» تبلیغ کرده است که قرار است بعد از تراشه‌های اینتل Core Ultra 200K عرضه شود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که Ryzen 7 9800X3D همچنان لقب بهترین تراشه گیمینگ بازار را در اختیار داشته باشد.

همچنین به نظر می‌رسد که AMD به همراه این CPU یک بازی را هم تبلیغ خواهد کرد که باندل Call of Duty: Black Ops 6 یک گزینه محتمل محسوب می‌شود. البته این موضوع هنوز تأیید نشده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات