اینتل اعلام کرد که مشکل ناپایداری پردازنده‌های این شرکت کاملا رفع شده است

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
مشکل پایداری پردازنده های اینتل
اینتل تأیید کرد که مشکل عملکرد ناپایدار پردازنده‌های نسل سیزدهمی و چهاردهمی این شرکت کاملا برطرف شده و دیگر آپدیتی برای این منظور منتشر نخواهد شد.
تبلیغات

وبسایت Videocardz، به نقل از اینتل تأیید کرد که آپدیت اخیر این شرکت برای رفع مشکل عملکرد ناپایدار تراشه‌های نسل سیزدهم و چهاردهم سری Core، آخرین اصلاحیه‌ای است که برای این منظور منتشر شده و دیگر آپدیتی برای آن منتشر نخواهد شد. به این ترتیب مشکل پرسروصدای محصولات جدید اینتل نیز برطرف شده است.

به این ترتیب میکروکد 0x12B آخرین آپدیتی است که درحال حاضر در اختیار تولیدکنندگان مادربردها قرار گرفته است. این چهارمین آپدیتی بود که اینتل برای رفع این مشکل منتشر کرد. همچنین این بسته شامل همه اصلاحات قبلی هم می‌شود.

اینتل در ارتباط با رسانه The Verge تأیید کرده که مشکل این تراشه‌ها بعد از چند مرحله اصلاحیه برطرف شده است. براساس اعلام این شرکت، مشکل «Vmin Shift» عامل اصلی به وجود آمدن ناپایداری عملکرد تراشه‌های اینتل بود.

پچ میکروکد جدید تراشه های اینتل

لازم به ذکر است که اینتل با انتشار این آپدیت‌ها، در واقع مشکل را برای تراشه‌های جدیدی که تاکنون تحت تأثیر این مشکلات آسیب ندیده بودند، برطرف کرده است. بنابراین سؤالی که همچنان باقی می‌ماند، تکلیف تراشه‌هایی است که پیش از این، آسیب دیدند و مشکل آن‌ها غیرقابل رفع شدن است. براساس بیانیه‌های قبلی این شرکت، به کاربران توصیه شده تا با دفاتر خدمات پس از فروش اینتل تماس بگیرند تا در صورت نیاز برای تعویض، مشاوره کسب کنند.

همچنین اینتل تأیید کرده است که تراشه‌های نسل بعد دسکتاپ و لپتاپ این شرکت، تحت تأثیر این مشکلات قرار نگرفتند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات