ثروت خالص مدیرعامل انویدیا از ارزش کل بازار شرکت اینتل پیشی گرفت

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا
ثروت خالص جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، به ۱۰۹٫۲ میلیارد دلار رسیده که از ارزش بازار ۹۶٫۳۹ میلیارد دلاری شرکت اینتل پیشی گرفته است.
تبلیغات

تب هوش مصنوعی و عملکرد برجسته انویدیا به عنوان پیشرو در تولید شتاب‌دهنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی، ارزش سهام این شرکت را به شدت افزایش داده است. انویدیا در ماه ژوئن به ارزشمندترین شرکت جهان از نظر ارزش بازار تبدیل شد. اگرچه قیمت سهام آن از اوج خود حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، اما همچنان در رده سوم بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری قرار دارد.

به گزارش Tom's Hardware، این جهش در عملکرد سهام، ثروت جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا را که مستقیما بیش از ۷۵ میلیون سهم انویدیا را در اختیار دارد، به شدت افزایش داده است. او علاوه‌براین، از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف، ۷۸۶ میلیون سهم دیگر نیز در اختیار دارد. ارزش کل سهام انویدیای هوانگ بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

جالب است بدانید که ایلان ماسک و لری الیسون، دو نفر اول فهرست ثروتمندترین میلیاردرهای فوربز، از هوانگ درخواست کرده‌اند که پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی بیشتری در اختیارشان قرار دهد.

در مقابل، اینتل سال خوبی را پشت سر نگذاشته است. ارزش هر سهم این شرکت درحال‌حاضر ۲۲٫۵۹ دلار است که کمتر از نصف رکورد ۵۰ دلاری آن در اواخر سال ۲۰۲۳ است. ارزش این شرکت در اوایل ماه اوت، پس از انتشار اخبار مربوط به مشکلات مالی‌اش، ۳۹ میلیارد دلار کاهش یافت.

پس از انتشار این خبر که در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفت، عده‌ای به شوخی پیشنهاد کردند که بهتر است جنسن هوانگ شرکت اینتل را بخرد. اگرچه ایده خرید اینتل توسط هوانگ جذاب به نظر می‌رسد، اما این اقدام بسیار بعید است و با موانع نظارتی و قانونی زیادی روبه‌رو خواهد شد. بااین‌حال، حتی اگر هوانگ علاقه‌ای به خرید اینتل نشان دهد، می‌تواند به خبری بزرگ‌تر از خرید توییتر توسط ایلان ماسک تبدیل شود.

نظر شما درباره این تحول در صنعت فناوری چیست؟ آیا فکر می‌کنید انویدیا می‌تواند همچنان به رشد خود ادامه دهد؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات