نتایج بنچمارک پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D با سرعت ۵.۲ گیگاهرتز فاش شد

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده های Ryzen 9000X3D
پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D با سرعت بیس کلاک ۴.۷ گیگاهرتز و توربوی ۵.۲ گیگاهرتز روی تمامی هسته‌ها در بنچمارک Cinebench مشاهده شد.
تبلیغات

یکی از اولین نتایج فاش شده از عملکرد پردازنده ۸ هسته‌ای مورد انتظار شرکت AMD یعنی AMD Ryzen 7 9800X3D در بنچمارک Cinebench در رسانه‌ها منتشر شده است. پیش از این نتایجی که در ارتباط با این CPU منتشر شده بود، بیشتر به امتیاز کسب شده‌ی آن در تست Cinebench R23 تمرکز داشتند، درحالی‌که این‌بار با محوریت سرعت کلاک این تراشه در اختیار ما قرار گرفتند.

به گزارش وبسایت Videocardz، داده‌های بدست آمده از نرم افزار Cinebench R23 نشان می‌دهند که سرعت کلاک پایه‌ (Base) پردازنده Ryzen 7 9800X3D در عدد ۴.۷ گیگاهرتز قابل مشاهده است. منبع افشای این اطلاعات همچنین مدعی شده که این CPU با عملکرد کلیه‌ی هسته‌ها در سرعت ۵.۲ گیگاهرتز در یک عملیات رندرینگ پایدار شده است. متاسفانه فعلا هیچ سندی مبنی بر تست این پردازنده درحالت Real-Time وجود ندارد و ویدیوی منتشر شده صرفا اسکرین شات‌هایی از نرم افزار مذکور را نشان می‌دهد. ضمن این که منبع انتشار این نتایج هیچ تصویری از خود CPU را منتشر نکرده است. بنابراین فعلا باید این نتایج را به عنوان یک شایعه در نظر گرفت.

سرعت کلاک پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D

نتایجی که قبلا به پردازنده 9800X3D نسبت داده شده بود، امتیاز ۲۱۴۵ این CPU را در تست تک هسته و ۲۳۳۱۵ را در تست چنده هسته‌ برای آن تایید می‌کردند. به این ترتیب اختلاف عملکرد آن با تراشه Ryzen 7 7800X3D از نسل قبل به ۲۰ و ۲۸ درصد می‌رسد. Ryzen 7 7800X3D از نظر سرعت کلاک نیز روی تمامی هسته‌ها به ۴.۸ گیگاهرتز می‌رسد. به این ترتیب پردازنده 9800X3D باید ۴۰۰ مگاهرتز سریع‌تر از 7800X3D باشد.

شایعات منتشر شده حاکی از این هستند که پردازنده Ryzen 7 9800X3D در این ماه به همراه نسخه‌ی ۱۲ و ۱۶ هسته‌ای خود معرفی خواهند شد. البته انتظار می‌رود که نسخه‌های بالاتر آن چند ماه بعد برای خرید در دسترس قرار بگیرند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات