Ryzen 7 9800X3D یک روز بعد از عرضه‌ی تراشه‌های جدید اینتل معرفی می‌شود

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طراحی پکیج بسته بندی AMD Ryzen 7 9800X3D
احتمالا AMD در نظر دارد تا پردازنده‌ی Ryzen 7 9800X3D را اوایل ماه نوامبر و دقیقا بعد از عرضه پردازنده‌های Core Ultra 200K اینتل روانه بازار کند.
تبلیغات

بیست و پنجم ماه اکتبر، دقیقا یک روز بعد از عرضه‌ی پردازنده‌های جدید اینتل از سری Core Ultra 200K است که برای پلتفرم پی سی روانه بازار می‌شوند. اما حالا شایعه شده که AMD هم زمان معرفی تراشه جدید Ryzen 7 9800X3D خود را برای همین روز برنامه ریزی کرده است. این موضوع که اولین بار توسط HXL در توییتر مطرح شده بود، حالا توسط wjm47196، از دیگر منابع غیررسمی افشای اخبار در انجمن Chiphell نیز تأیید شده است.

البته گفته می‌شود که این تاریخ برای رونمایی از CPU جدید AMD در نظر گرفته شده است و زمان عرضه‌ی اصلی آن هفته‌ی نخست ماه نوامبر است.

وبسایت Videocardz به نقل از wjm47196 می‌نویسد که فرکانس عملکرد این CPU عدد بالایی خواهد بود. لذا به نظر می‌رسد که عدد ۵.۲ گیگاهرتز فاش شده توسط MSI برای فرکانس عملکرد تمام هسته‌های این CPU هنوز قطعی نیست. تراشه ۸ هسته‌ای Ryzen 7 9700X3D که TDP آن به صورت پیش فرض ۶۵ وات تعیین شده است، همین حالا هم به فرکانس بوست کلاک ۵.۵ هرتز می‌رسد؛ بنابراین تصور یک فرکانس عملکرد بالاتر برای تراشه‌ای که توان مصرفی بیشتری دارد (احتمالا ۱۲۰ وات)، چندان دور از ذهن نیست.

شایعات از مشخصات پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D

درحال حاضر مشخص نیست که AMD برنامه‌ای برای ارائه جزئیات نسخه‌ی ۱۲ هسته‌ای (9900X3D) و ۱۶ هسته‌ای (9950X3D) این CPU را برای همین روز دارد یا خیر.

آپدیت X3D تراشه‌های AMD تنها سه ماه بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی استاندارد این محصولات از راه می‌رسند که این کوتاه‌ترین فاصله‌ی زمانی بین زمان رونمایی از این پردازنده‌ها تاکنون محسوب می‌شود. بعد از عملکرد بسیار خوب تراشه 7800X3D در کاربری گیمینگ، عرضه تراشه‌های دسکتاپ Zen 5 بازخورد خیلی خوبی از سوی گیمرها نداشت. در شرایطی که گفته می‌شود 7800X3D حتی تراشه‌های نسل جدید اینتل از سری Core Ultra 200K را در این زمینه شکست می‌دهد، باید گفت که انتظارات زیادی از 9800X3D به عنوان نسخه‌ی نسل جدید این CPU وجود دارد.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات