گرافیک‌های چینی Moore Threads بالاخره از DirectX12 پشتیبانی می‌کنند

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
کارت گرافیک Moore Threads
درایورهای پشتیبانی از ای پی آی DirectX12 برای پردازنده‌های گرافیکی چینی Moore Threads منتشر شد تا قابلیت اجرای ۵۰۰ بازی جدید برای آن‌ها میسر شود.
تبلیغات

شرکت چینی Moore Threads، تولید کننده‌ی کارت‌های گرافیک‌ سری MTT با استفاده از معماری اختصاصی MUSA که می‌توانند تا ۱۲ ترافلاپس توان پردازش گرافیکی را ارائه کنند، به دستاورد مهمی در زمینه تکنولوژی تولید GPU دست یافته و درایورهای جدید خود را با اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از ای پی آی DirectX12 منتشر کرده است. برخی کارشناسان معتقدند که Moore Threads می‌تواند با نزدیک کردن خود به محصولات باکیفیت انویدیا و AMD، رقابت در صنعت گرافیک را پویاتر کند. اما این کار هنوز مستلزم توسعه‌ی معماری اختصاصی محصولات این شرکت است که فعلا قادر به رقابت با تراشه‌های مدرن تیم سبز و قرمز نیستند.

پشتیبانی کارت های گرافیک Moore Threads از DirectX12

چندی پیش اعلام شده بود که کارت‌های گرافیک MTT S80 شرکت Moore Threads به پایین‌ترین قیمت خود در بازار چین رسیده اند تا ارزش خرید قابل قبولی برای کاربران داشته باشند. هرچند این گرافیک مجزا که پرچمدار فعلی محصولات Moore Threads به حساب می‌آید، هنوز قادر به رقابت با محصولات انویدیا، AMD یا حتی اینتل نیست.

در هرحال انتشار درایورهای پشتیبانی از API مدرن DirectX12 قدم رو به جلوی بزرگی است که می‌تواند قابلیت اجرای بسیاری از بازی‌های جدید را برای این تراشه‌ها به ارمغان بیاورد. براساس اعلام شرکت Moore Threads، حالا امکان اجرای بیش از ۵۰۰ بازی جدید به تراشه‌های این شرکت اضافه شده است. البته توجه داشته باشید که اجرای یک بازی مسئله‌ی کاملا متفاوتی از بهینه سازی یک بازی برای یک GPU است.

امتیاز پردازنده گرافیکی چینی MTT S80 در بنچمارک 3D Mark

براساس گزارش وبسایت videocardz به نقل از یک منبع توییتری که از کاربران کارت گرافیک MTT S80 است، این GPU در بنچمارک 3DMark Time Spy به امتیاز ۳۷۸۳ دست پیدا می‌کند و که تقریبا با پردازنده‌ی گرافیکی Radeon 890M برابری می‌کند. Radeon 890M گرافیک یکپارچه‌ی به کار رفته در APU جدید Ryzen AI 9 HX 370 است. باتوجه به این که MTT S80 قبلا این API پشتیبانی نمی‌کرد، امکان انجام این تست برای آن وجود نداشت.

ظاهرا پشتیبانی از GPU از DirectX12 فعلا محدود به Feature Level 11_1 می‌شود. یعنی MTT S80 از ویژگی‌های DX12 Ultimate مثل Mesh Shaders یا Variable Rate Shading و Sampler Feedback پشتیبانی نمی‌کند. به هر حال این قدم هرچقدر هم که کوچک باشد، یک پیشرفت محسوب می‌شود.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات