کارت گرافیک RTX 5090 در ویدیویی از یک کارخانه تولیدی رویت شد

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
شخصیت در حال تست کارت گرافیک RTX 5090
ویدیویی که ظاهرا به کارخانه تولید محصولات برند ZOTAC تعلق دارد، کارت گرافیک GeForce RTX 5090 را درحین تولید و تست‌های کنترل کیفی نشان می‌دهد.
تبلیغات

وبسایت Videocardz، ویدیویی از یک کارخانه تازه تأسیس GPU منتشر کرده است که کارت گرافیک معرفی نشده‌ی GeForce RTX 5090، پرچمدار نسل جدید محصولات انویدیا را در حال تست در خط تولید نشان می‌دهد. این کارخانه که در اندونزی واقع شده است، محصولات خود را به چین صادر خواهد کرد تا تحریم‌های صادراتی آمریکا را دور بزند.

در این ویدیو یکی از اولین کارت‌های گرافیکی که از خط تولید خارج شده و به یک سیستم تست عملکرد GPU متصل شده است را مشاهده می‌کنیم. این سیستم‌ها به صورت خودکار GPU را تست می‌کنند تا از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنند. این تست‌ها شامل بررسی مشکلات احتمالی مربوط به حرارت تولیدی دستگاه و عملکرد صحیح سیستم خنک کننده آن می‌شوند. در این ویدیو می‌توان مشاهده کرد که کارگران بعد از مشخص شدن نتیجه‌ی تست اولین محصول، ابراز خوشحالی می‌کنند.

تست کارت های گرافیک GeForce RTX 5090 در کارخانه

اما با نگاه نزدیک‌تر به کارت گرافیک مذکور، می‌توان دید که تأمین توان مصرفی آن با استفاده از یک کابل انجام شده است که احتمالا به شایعات مربوط به کابل دوگانه ۱۶ پین RTX 5090 خاتمه می‌دهد.

توضیحات ارائه شده به همراه این ویدیو نشان می‌دهد که این کارت، در واقع همان RTX 5090 است.

حالا اگر دقیق‌تر به این ویدیو نگاه کنیم، خواهیم دید که لوگوی گیمینگ برند ZOTAC روی آن قابل مشاهده است. بنابراین احتمالا این کارت گرافیک، همان ZOTAC RTX 5090 باشد. کارت گرافیک ZOTAC RTX 4090 نیز جزء اولین محصولاتی بود که از نسل فعلی فاش شده بود.

کارت گرافیک GeForce RTX 5090 در خط تولید

ضخامت این کارت به حداقل سه اسلات می‌رسد و در طراحی آن از یک فن خنک کننده سه‌گانه استفاده شده است. براساس شایعاتی که تاکنون مطرح شده، این کارت قرار است در ماه ژانویه امسال و بعد از معرفی در CES 2025 به بازار عرضه شود. حالا این ویدیو تأیید می‌کند که فرایند تولید این محصول حداقل دو ماه مانده به زمان معرفی آغاز شده است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات