پردازنده Core Ultra 9 285K در حالت Extreme Mode تا ۸.۵ درصد سریع‌تر از 14900KS است

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جعبه پردازنده Intel Core Ultra 9 285K
پردازنده Core Ultra 9 285K در حالت Extreme Mode و در شرایطی که بیش از ۳۵۰ وات توان مصرفی دارد، می‌تواند تا ۱۰ درصد سریع‌تر از 14900K عمل کند.
تبلیغات

با نزدیک شدن به بازه زمانی عرضه پردازنده‌های جدید اینتل، نتایج بیشتری از تست‌های انجام شده روی پردازنده‌های سری Core Ultra 200S به دست ما می‌رسند که هریک رکورد جدیدی را در زمینه سطح عملکرد خود در سطوح کاربری مختلف به ثبت می‌رسانند. وبسایت wccftech در یکی از جدیدترینِ این موارد، نتایج منتسب به عملکرد پردازنده Core Ultra 9 285K، پرچمدار سری Arrow Lake اینتل را منتشر کرده است که در حالت توان مصرفی Extreme، یا بدون محدودیت در میزان برق مصرفی به دست آمده است. 285K تحت چنین شرایطی مصرف انرژی بسیار بالایی دارد، اما سریع‌تر از 14900KS ظاهر می‌شود.

در بررسی Core Ultra 9 285K که با استفاده از نرم افزار بنچمارک Cinebench صورت گرفته است، توان مصرفی CPU تحت شرایط Extreme به حدود ۳۶۰ تا ۳۷۰ وات می‌رسد که بیش از سقف ۲۵۰ وات تست Cinebench R23 آن است که اخیرا نتایج آن منتشر شده بود. این مسئله نشان دهنده این است که Core Ultra 9 285K همچنان ظرفیت‌های اورکلاک بیشتری دارد که تاکنون مشخص نشده بود.

امتیاز بنچمارک Core Ultra 9 285K

این نتایج اولین بار توسط I_Leak_VN و HXL در توییتر منتشر شده است و نشان می‌دهد که تحت شرایط اورکلاک شدید این CPU، میزان توان مصرفی آن به ۳۷۰.۵ وات هم می‌رسد. جالب اینجاست که در این شرایط، فرکانس عملکرد هسته‌های P این CPU در ۵.۶ گیگاهرتز ثابت شده و در خصوص هسته‌های بهینه‌ی E به ۳.۹ گیگاهرتز می‌رسد. این نتایج امتیاز Cinebench R23 این پردازنده را به ۴۶ هزار و ۲۸۹ می‌رساند که همچنان پایین‌تر از Ryzen 9 9950X در توان ۲۵۳ وات است. Ryzen 9 9950X حتی در توان مصرفی ۲۳۰ وات هم بهتر از Core Ultra 9 285K در توان ۳۶۴ وات عمل می‌کند.

نتایج بنچمارک پردازنده  Core Ultra 9 285K

این تست به خصوص نمی‌تواند نشان دهنده ظرفیت‌های کامل پردازنده پرچمدار اینتل باشد، اما جالب است که باوجود کمتر بودن تعداد رشته‌های پردازشی CPU جدید اینتل در مقایسه با Core i9-14900K یا AMD Ryzen 9 9950X، همچنان شاهد عملکرد قابل توجهی در مقایسه با این تراشه‌ها هستیم که نشان می‌دهد اینتل در این نسل واقعا روی بحث بهینه سازی عملکرد تمرکز کرده است.

اینتل در نظر دارد تا پردازنده Core Ultra 9 285K را در کنار سایر محصولات این سری در تاریخ ۲۴ اکتبر روانه بازار کند تا به این ترتیب برگ جدیدی را در تاریخچه‌ی صنعت پردازنده‌های کامپیوتری رده مصرف کننده رقم بزند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات