نتایج رسمی عملکرد Ryzen 7 9800X3D فاش شد؛ تا ۱۵ درصد بهبود نسبت به 7800X3D

یک‌شنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
کیس رسمی پردازنده Ryzen 7 9800X3D
اسلایدهای فاش شده از مراسم رسمی معرفی پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D، به برتری ۸ درصدی عملکرد گیمینگ آن در مقابل 7800X3D اشاره دارد.
تبلیغات

AMD در نظر دارد تا نسل جدید پردازنده‌های Ryzen 9000 را با فناوری حافظه کش 3D V-Cache در تاریخ ۷ نوامبر (۱۷ آبان) روانه بازار کند. به گزارش وبسایت Videocardz، در فاصله کمتر از ۱۰ روز تا زمان عرضه‌ی این محصولات، به نظر می‌رسد که اطلاعات رسمی این تراشه‌ها از طریق اسلایدهای فاش شده از آن به دست ما رسیده است.

AMD هنوز تأیید نکرده که در این تاریخ کدامیک از مدل‌های این سری را معرفی و روانه بازار خواهد کرد؛ اما تقریبا قطعی به نظر می‌رسد که AMD در مرحله اول از نسخه ۸ هسته‌ای آن رونمایی کند. حالا متریال تبلیغاتی این رویداد پیش از موعد رسمی به دست ما رسیده است که بسیاری از جزئیات مهم آن‌ها شامل عملکرد گیمینگ این تراشه‌ها را در بر می‌گیرد.

براین اساس انتظار می‌رود که عملکرد گیمینگ پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D به طور میانگین ۸ درصد بهتر از Ryzen 7 7800X3D باشد که به زعم بسیاری از کاربران، بهترین CPU گیمینگ حال حاضر محسوب می‌شود. همچنین از نظر عملکرد CPU در ورک‌لودهای چند هسته‌ای (Multi-Threaded) نیز انتظار یک بهبود ۱۵ درصدی از آن می‌رود.

اسلاید رسمی معرفی پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D

در توصیف مشخصات این CPU به ۹۶ مگابایت حافظه کش مبتنی بر نسل جدید تکنولوژی 3D V-Cache اشاره شده است که عملکرد بهتری در مدیریت حرارت تولیدی CPU نسبت به نسل قبل دارد. به این ترتیب سرعت کلاک پردازنده در بالاترین حالت به ۵.۲ گیگاهرتز می‌رسد. برخی شایعات به ارقام بالاتری اشاره داشتند اما به نظر می‌‌رسد که فرکانس بوست کلاک آن همین رقم خواهد بود.

AMD تأیید کرده است که از پردازنده 9800X3D روی تمامی مادربردهای AM5 شامل سری X870E/X870 و X670/B650 که اخیرا معرفی شدند، پشتیبانی خواهد شد. همچنین دارندگان مادربردهای A620 نیز می‌توانند با آپدیت BIOS از این تراشه استفاده کنند. جالب است که در اینجا به سری B650 اشاره‌ای نشده است.

در هر حال AMD تأیید می‌کند که پردازنده 9800X3D تا 8000MT/s از اورکلاک حافظه رم پشتیبانی می‌کند، اما قبل از این شاهد ثبت ارقام بالاتر از این هم بودیم.

AMD هنوز جزئیات قیمت این تراشه را مشخص نکرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات